רומי שופ בת ה-16 תושבת שדה יואב היא הגיבורה שהצילה את הילדים מטביעה בחוף זיקים

$(function(){setImageBanner('866422dc-59d7-4dd1-b5af-bde172ac4d78','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

רומי שופ הצילה 2 אזרחים שטבעו אתמול בלילה (שישי) בחוף זיקים, כוחות של לוחמי המשטרה משו את האב מהמים ללא רוח חיים.

אתמול בשעות אחר הצהריים בילו בני משפחה תושבי ערד בחוף זיקים נער ונערה בני 13  נכנסו למים והחלו לטבוע עקב הסחף בים, כשהחלו לזעוק לעזרה האב של הנערה נכנס למים בנסיון להצילם ונסחף בעצמו. 

רומי שופ נערה בת 16 תושבת קיבוץ שדה יואב, הגיעה עם בני משפחה לבלות את סוף השבוע בחוף זיקים בשעה שמונה בערב בדיוק כשיצאה עם הגלשן מהמים שמעה את זעקותיהם של  הילדים ונכנסה להצילם.
כשהגיעה רומי לילדה,פגשה ילדה מעולפת שבלעה מים רבים והיתה במצב בינוני, היא הובילה אותה על הגלשן והוציאה אותה מהמים, הילד  השני הצליח לצאת מהמים בעצמו.
כשרומי הגיעה לחוף שמעה את זעקותיהם של האם והילדים בנסיון לחפש את האב והחליטה להיכנס שוב למים יחד עם אזרח נוסף שהצטרף לחיפושים.בשלב זה המים החלו להיות מאוד סוערים וסוחפים וגם האזרח שניסה להציל את האב החל לטבוע רומי הצילה אותו והובילה גם אותו על הגלשן לחוף.
בזמן הזה הגיעו כוחות גדולים של לוחמי משטרה והחלו בסריקת קטע החוף הדרומי ופתאום הצוות הבחין בגבר בתוך הים ונכנסו בשחייה לעברו ומשו אותו אל החוף.צוותי ממד"א חובשים ופארמדיקים שהגיעו למקום דיווחו על גבר כבן 40 שנפלט מהים ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו. שני הילדים פונו במצב בינוני לבית החולים ברזילי.

פאראמדיק מד"א קובי זלצר שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו על קו המים נער ונערה כבני 13 בהכרה מלאה לאחר שיצאו מהמים. תוך כדי שאנחנו מעניקים להם טיפול רפואי סיפרו לנו שיש גבר כבן 40 שנעדר בים. בדקנו את שני הצעירים במקום, הנער לא נזקק לפינוי לבית חולים והנערה פונתה באמבולנס לבי"ח ברזילי במצב קל. שיטור ימי וספינה של חיל הים סרקו את הים וכעבור כשעה וחצי הגבר נמשה מהים גבר כבן 40 שהוא ללא רוח חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו במקום.

אווה שופ מספרת על רגעי האימה :
אמה של רומי אווה שופ סיפרה לנו, שהחוויה בחוף הים היתה קשה  ומקוטבת מצד אחד הידיעה שבתה נמצאת בתוך המים הסוערים ומצד שני הרצון העז שתצליח להציל את הילדים הטובעים
האם בחוף זעקה לחיפוש ילדיה ובעלה וכוחות גדולים של מד"א ומשטרה סרקו את החופים.
 אווה הוסיפה" רומי ביתי גולשת כבר כמה שנים ב"מועדון גלים " ואני מאוד גאה בה על כך שהיא לא היססה ולא חשבה על עצמה ונכנסה להציל את הנערה והבחור.אווה אומרת שהמסר שאפשר ללמוד מהמקרה הוא לא לפחד לתת מעצמך, כשאתה נותן אתה גם מקבל. יש לנו נוער נהדר שאפשר רק ללמוד ממנו". 

צילום דוברות משטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה