קרן 'פועלים לתקומה' סייעה בהקמת 4 מכינות ופנימייה חקלאית בנגב בהשקעה של מעל 9 מיליון ₪

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c3f566c6-868d-4196-b4ef-2d82efd7b517','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c3f566c6-868d-4196-b4ef-2d82efd7b517','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

קרן 'פועלים לתקומה' סייעה בהקמת 4 מכינות באזור הנגב המערבי ובהקמת פנימייה חקלאית של רשת 'אדם ואדמה' במושב שדה ניצן במועצה אזורית אשכול בהשקעה כספית של מעל 9 מיליון ₪

ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים ואלוף במיל' עמרם מצנע, ראש הוועדה הציבורית של קרן 'פועלים לתקומה' סיירו במכינות הקדם צבאיות ובפנימייה החקלאית בשדה ניצן שהוקמו בנגב המערבי בסיוע קרן 'פועלים לתקומה'

במהלך הסיור, ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים ואלוף במיל' עמרם מצנע, ראש הוועדה הציבורית של קרן 'פועלים לתקומה' ונציגי האגף לבנקאות חברתית מבנק הפועלים ביקרו בבפנימייה החקלאית של רשת 'אדם ואדמה' במושב שדה ניצן במועצה האזורית אשכול שהוקמה בסיוע של קרן פועלים לתקומה. הסיור התקיים במעמד גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול ואלוף במיל' יוסי בכר, סגן מפקד פיקוד דרום בצה"ל. 

 יוסי בכר ראובן קרופיק גדי ירקוני ועמרם מצנע צילום אביב גוטליב (1)

בסיור בפנימייה החקלאית שהוקמה זה עתה, יו"ר הבנק ויו"ר הועדה הציבורית של קרן פועלים לתקומה ונציגי הבנק התרשמו ממבנה הפנימיה ששופץ שהפך מחדרי מגורים לתאילנדים בעבר לפנימייה חקלאית וקיבלו סקירה מנציגי החקלאים והמושב שדיברו על הסיוע הרב של הנוער בעבודה החקלאית והערך הרב של התרומה שלהם לקהילת המושב על ידי התנדבות ועשיה חברתית.

 

לאחר מכן ביקרו יו"ר הדירקטוריון ויו"ר ועדת 'פועלים לתקומה' בקיבוץ גבים במכינת 'מיתרים-לכיש' ושם פגשו את מנהלי כל המכינות הקדם צבאיות באזור הנגב המערבי שקרן פועלים לתקומה סייעה בהקמתן ביניהן: שלוחת מכינת 'מרחבים-דרור' שהוקמה בקיבוץ יד מרדכי, שלוחת מכינת 'דרך פרת' שהוקמה בקיבוץ ניר עם, שלוחת מכינת 'יונתן' שהוקמה בקיבוץ סעד.

 

במהלך הסיור במכינה 'מיתרים לכיש' בקיבוץ גבים נציגי הבנק קיבלו סקירה על פעילות המכינות מאבישי ברמן, מנכ"ל מועצת המכינות, חניכי המכינה  ונציגת קהילת קיבוץ גבים שדיברה על הרצון העז  שלה להקמת מכינה בקיבוץ, מתוך הבנת התרומה של החניכים לשיקום החוסן של הקהילה.. החניכים הסבירו על תחושת השליחות והמשמעות שהם מרגישים להיות בנגב המערבי דווקא בעת הזאת.

 

ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים אמר בסיור: "בנק הפועלים רואה בחינוך בסיס לתקומה והתחדשות. לכן, החיבור שמתקיים כאן היום בין חינוך, אדמה והתיישבות הוא הבסיס לתקומה ותקווה. פגשתי בסיור בני נוער וצעירים שיזרעו יחד עם השותפים הנפלאים את החיטה שתצמח כאן שוב."

 

אבישי ברמן, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות אמר בסיור: "אבישי ברמן, מנכ"ל מועצת המכינות: "שנת המלחמה הוכיחה את חשיבותן הגדולה של המכינות בתרומה האזרחית ובמישור הצבאי כלוחמים ומפקדים בשדה הקרב.

ניסיון העבר הוכיח לנו כי לנוכחות מכינות וצעירים בקווי הגבול ובפריפריה הישראלית השפעה דרמטית לחיוב על הקהילות המקומיות. מתוך כך גיבשנו ביחד עם משרד ההתיישבות, האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ובשיתוף הקהילות המקומיות את 'תכנית 11 הנקודות', להקמת 11 מכינות חדשות בעוטף עזה וכך עשינו בקיץ זה תוך הקמת 7 מכינות חדשות עם קרוב ל-300 צעירים נוספים בעוטף. זכינו שאל מהלך ההקמה יצטרף כשותף מרכזי בנק הפועלים וקרן התקומה של הבנק ולהם חלק ענק בהצלחתו."

 

עמית מאיר, מנכ"ל אדם ואדמה אמר בסיור: "מתחילת המלחמה, הדור הצעיר מוכיח את עצמו שוב ושוב במלחמה על הבית, בבנייה מחודשת, ברוממות הרוח של העם שלנו. כאן במועצה אזורית אשכול, באותו מקום בו ניסו לשבור את רוחנו - נבנה את דור העתיד שימשיך לפעול על פי אותם ערכים: אהבת הארץ, רעות, אהבת האדמה, מנהיגות. דווקא כאן הקמנו את בית ספרנו החדש, נפתח את החקלאות הישראלית, ונחנך את הדורות הבאים. אנו מודים לבנק הפועלים על הזכות להקים כאן ביחד את אדם ואדמה אשכול יחד עם כל השותפים. החוסן הלאומי נמדד גם בתקומה מחודשת - זו התקומה שלנו."

 

בראש קרן 'פועלים לתקומה' עומדת וועדה ציבורית בראשותו של אלוף במיל' עמרם מצנע ואישי ציבור נוספים, אשר קובעת את מדיניות הקרן, מקבלת החלטות העוסקות במימון פרויקטים ועוקבת אחר פעילותה באופן שוטף. מאז ההכרזה על קרן הסיוע התכנסה הוועדה 3 פעמים ואישרה פרויקטים בהיקף של  47 מיליון ₪. הפרויקטים כבר יצאו לדרך לרווחת תושבי עוטף עזה והנגב המערבי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה