חקלאים מהדרום והעוטף ברשימת הצעירים המבטיחים של ועידת ישראל לחקלאות 2024

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b50a6c39-e3b5-4705-aa8a-31231de8eeca','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b50a6c39-e3b5-4705-aa8a-31231de8eeca','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

במעמד שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ומובילים בתחום החקלאות הוענק מגן הוקרה לרותם אוביץ (מושב עמיעוז) ומאור אמזלג (מושב אוהד), נאור אוחנה (מבקיעים), אורי פטקין (ישע), אלעד סיטון (ישע), אביתר אמסלם (בני נצרים, חלוצה), יוסי נעים (פרי גן), אורון שגיא (נירים), בעקבות פועלם לקידום תחום החקלאות בישראל, כחקלאים צעירים מתחת לגיל 40 בוועידת ישראל לחקלאות ה-15, בחסות חברת הזרעים הוותיקה ביותר, אוריג'ן זרעים.

צילום פרטי

פרויקט "הצעירים והצעירות המבטיחים בחקלאות" נולד מתוך רצון להשפיע על עיצוב עתיד החקלאות בישראל. בטקס שנערך ב-3 בספטמבר, הוענקו אותות ל-40 צעירים מבטיחים שהפכו לחוקרים, מדריכים וחקלאים מובילים. הפרויקט, שהחל ביוזמת ירחון "משוב חקלאות" בשנת 2016, הצמיח מנהיגים צעירים חדשים מידי שנה ומעודד את דור העתיד של ענף החקלאות.

בין הזוכים השנה שנכנסו לרשימה לשנת 2024:

תשובה יצחק, נשוי + 4, בעל משק "תשובה" במושב שקף שבחבל לכיש, דור שני למשפחת חקלאים והמשק שלו שהוקם בשנת 93 מגדל פלפלים, מלפפונים וחצילים. בנוסף יש לו גם כרם שממוקמת כ 4 ק"מ מהקו הירוק והוא מבחינתו מתכנן לעבוד בחקלאות עד יומו האחרון. בשנת 2019 הצטרף אליו בנו ומאז הם עברו לשיטת המכירה הישירה. לכן הוא מגדל שרי צהוב, שרי כתום, עגבניה ורודה, עגבניית שוקולד, עגבניה ורודה, מלפפוני ארומטו , פלפלוני סנייק (סוג של שושקה), חציל לבן, חציל יפני, כרובית כתומה וכרובית סגולה בעונתם.

נאור אוחנה, נשוי + 4, בעלי "משק דוד" במבקיעים, מפונה כיום לקרית מלאכי יחד עם משפחתו. הסיפור של נאור בהחלט יוצא דופן – נאור גידל ירקות באזור הכנרת ועבר למבקיעים לפני כ-3 שנים. הוא דור שלישי לחקלאים "קונבציונאלים"  סבא שלו היה חקלאי ובילדותו נהג להסתובב עמו במטעים. בשנת 2015 נפצע בעבודתו ב-2 רגליו ונאלץ לעבור שיקום. בזמן הזה, הוא עבר לצפון ולמד קצת על חקלאות אורגנית, כשהבשיל הזמן לחזור לאחר הפציעה לחקלאות, הוא החליט בעקבות אחיו, חקלאי אורגני, לעבור לחקלאות אורגנית.

רותם אוביץ, נשוי + 3, ממשק "רותם אוביץ" שבמושב עמיעוז. מדובר במשק עגבניות ותיק שהוקם אי שם בשנות ה 70 ע"י אביו ז"ל של רותם, אשר נפטר לפני 9 שנים. רותם שהמשיך את דרכו בטבעיות "נולד לתוך זה" והוא עצמו דור 3 במושב. רותם הרגיש מעודד מקבלת הפרס ואמר כי עצם היותם מתגוררים בעוטף, זו למעשה הציונות.

 

מאור אמזלג, נשוי + 3 ממשק נס-אור, במושב אוהד, הינו הבן הממשיך ש"נולד לחקלאות" לדבריו, במשק "נס אור" שנוסד ב 2002 ו"משק אמזלג" שנוסד בשנות ה- 80'. משק אמזלג התחיל עם גידולי פרחים, ירקות ובשטח הפתוח עם פלפלים, עגבניות וחצילים. הפרחים – עברו ליצוא, הולנד. ואילו משק נס-אור עבר לייצא עגבניות שרי בשיווק אגרסקו. המשק גידל שרי ועגבניית אשכולות ליצוא. מאור ומשפחתו פונו לאילת, אך הוא ואשתו היו כל הזמן על הקו ותודות להמון מתנדבים מעם ישראל, הם הצליחו להציל במעט את מה שניתן היה להציל.

אורי פטקין, נשוי + 3 ממשק פטקין, במושב ישע. המשק הוקם אי שם בשנות ה 60 והם מגדלים פירות יער- תות שדה וקצת פרחי קטיף. אורי הינו דור שני וחקלאי כבר 20 שנה. בעברו עבד בהייטק ומאד מהר הבין כי אורח החיים החקלאי הרבה יותר מתאים לו. אורי מנסה להביא חדשנות ומנסה לקדם גידול של עדשת מים, שזהו גידול חדשני עם ערך בריאותי מאד משמעותי, דבר שיכול להוות ענף חדש שמתאים לצורך של התקופה בחלבון מהצומח ולא מהחי. הוא גם עוסק בתיירות חקלאית ויש לו אתר של קטיף עצמי של תות שדה שהוא מפעיל במושב ובסופי שבוע היו מגיעים אליהם המוני אדם למושב לקטיף.

 

אביתר אמסלם, נשוי + 6 ילדים. בעל משק מיטב פרי - ממושב בני נצרים- חולות חלוצה, דרומית לכרם שלום על גבול מצרים. אמסלם הינו גם שכיר וגם עצמאי, המשק שלו הוקם לפני כ 5 שנים. כשכיר הוא מגדל אבוקדו בחברה שנקראת מח"ע משקי חבל עזה וכעצמאי הוא מגדל אננס במשק שלו.

אביתר גדל בדימונה בעיר, לא היה לו שום קשר ישיר לחקלאות, אבל זה משהו שישב לו בראש מילדות וזה חלום שהתגשם. הוא מגדל אננס בשטחים בין קיבוץ ניר עוז לסופה על הגדר – וגם היה 5 חודשים במילואים בעזה ובעזרת מתנדבים הצליחו לעמוד על הרגלים.

 

אלעד סיטון, נשוי + 3 ממשק "סיטון אלעד" במושב ישע. המשק סיטון אלעד, הוקם כמשק של אמא לפני כ 30 שנה לערך, קראו לו המשק של סיטון שושנה ולפני 10 שנים אלעד הקים את המשק שלו. כיום הם מגדלים עגבניות, חצילים, שרי, מלפפון, פירות – קלמנטינות ותפוזים.

יוסי נעים, נשוי + 4 בנים, ממושב פרי גן- צמוד לרפיח. המשק "משק 3 בע"מ" הוקם בשנת 2013

ושם הם מגדליםבעיקר כרישה, שומר וגידולים נלווים: קישואים, כרוב לבן, קולורבי – הכל בשטחים פתוחים. בעקבות המלחמה מגדל כרגע עגבניות, חצילים, בצל לבן והוא מקווה לחזור לגידולים שלו כמה שיותר מהר.

 

אורון שגיא, בן 36, מקיבוץ נירים, נמצא בזוגיות ומצפה לבת עובד בגד"ש וב-8 שנים האחרונות מגדל בננות. אורון במקור בן קיבוץ מצובה שבצפון, עבד מגיל 13 עד יב' בבננות של מצובה ולפני הצבא הגיע לעשות שנת שירות בקיבוץ נירים. שם הכיר את בת זוגו. אחרי הצבא חזר לנירים ומיד נכנס וקיבל תפקידי מגדל גידולי שדה כמו בוטנים, גזר, בצל, תפוחי אדמה וב- 8 שנים האחרונות חזר לאהבתו הראשונה לבננות. אורון ובת זוגו ב 8.10 התפנו עצמאית לתל אביב, שם היו במשך חצי שנה. אורון חזר לעבוד בחקלאות בקיבוץ גבים שהיו שותפים לבננות וביחד הצליחו לשקם בגבים 300 דונם, שחודש לא עבדו בו וזה בדיוק נפל על העונה שיש הרבה סחורה שצריך לקטוף וכך היו כמה חודשים טובים.

  

 

ועידת ישראל לחקלאות ה-15 שהתקיימה בחודש ספטמבר בי"ם, עמדה בסימן הבטחת בטחון המזון בישראל, הפחתת יוקר המחייה והכפלת הייצור החקלאי. ועידת ישראל לחקלאות נערכה בנקודת זמן מאתגרת ומורכבת, בה החקלאות הישראלית נאבקת על קיומה בצפון ובעוטף עזה, מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בעקבות המלחמה ועם רפורמות המאיימות על ענפים רבים ומשברים שונים. ‎פרטים אודות הועידה https://mashov.co/

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה