חנוכת אמבולנס לזכרו של רב פקד ארנון זמורה ז"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ba8b32d1-e159-4313-9a98-9734247d5482','/dyncontent/2024/7/11/58704baf-68d4-48d4-9a6e-e45b037a459b.jpg',18157,'אופן ואלי אייטם כתבה 2',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ba8b32d1-e159-4313-9a98-9734247d5482','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

השבוע התקיים במתחם המוקד הלאומי של מד"א טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של רב פקד ארנון זמורה הי"ד שנפל ב- 8.6 במהלך מבצע "זרעי קיץ" לחילוץ חטופים ישראלים ברצועת עזה, בן 36 בנופלו. לאחר מותו הוחלט להחליף את שם מבצע החילוץ ל"מבצע ארנון", על שמו. האמבולנס החדש יוצב בתחנת מד"א בקריית שמונה ויעניק טיפול רפואי לתושבי קריית שמונה והסביבה.

צילום: אלירן אביטל

ארנון היה לוחם וקצין ימ"מ, בשבת ה- 8.6.2024 פיקד על צוות לוחמים שלקחו חלק במבצע לחילוץ שלושה מתוך ארבעה חטופים שהוחזקו בידי מחבלים ברצועת עזה. באותו יום נפצע קשה, פונה לבית החולים ובהמשך נפטר מפצעיו. ארנון היה הלוחם היחיד שנהרג במבצע זה שהסתיים בחילוצם המוצלח של ארבעה חטופים. ארנון ז"ל הובא למנוחות בחלקה המשטרתית בבית הקברות הצבאי בהר הרצל, הותיר אחריו את אשתו מיכל ושני ילדיו.

התרומה הנכבדת של האמבולנס נתרמה על ידי גב' בתשבע ומר סטן ריצ'מן בעזרת אגודת ידידי מד"א בישראל.

לקראת סוף הטקס מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן וחובש נהג אמבולנס מתנדב מרחב ירדן, שלום עייש קיבלו מידי התורמים בתשבע וסטן ריצ'מן את המפתחות לאמבולנס החדש על מנת שיוכנס מידית לפעילות מבצעית בקריית שמונה.

אורלי אריאל, מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל: "התודה הענקית מגיעה לבתשבע וסטן היא על העובדה שבעיצומה של המלחמה חשבתם איך אתם יכולים לעשות טוב למען המדינה ולהציל חיים של אחרים. התרומה שלכם היא תרומה משמעותית מאוד לחיזוק החוסן הלאומי שלנו והיא תעזור להציל חיים. בחרתם שהאמבולנס ישמש את תחנת מד"א קריית שמונה במיוחד בזמן כזה שהצפון זקוק לחיזוק. והגדלתם לעשות כשהקדשם אותו להמשך מורשתו של רב פקד ארנון זמורה שלא הכרתם אישית, אבל בחרתם להמשיך את המורשת המפוארת בהצלת חיים. כמו שארנון הציל את חיי החטופים וחיי רבים, האמבולנס יציל חיים של מטופלים".

אביחי שטרן, ראש עריית קריית שמונה: "התרומה שלכם הגיעה בזמן המדויק ביותר. רצה הגורל ובעקבות המלחמה נפגעו מירי ורסיסים לא מעט אמבולנסים. אני רוצה להודות לכם מכל הלב ולאחל לכם שתמיד תהיו בצד התורם. התרומה שלכם היא לא רק באמבולנס, היא בערכים שאתם משרישים בילדי קריית שמונה. ערכים של נתינה, צנעה ובעיקר הצלת חיים. ההחלטה שלכם להקדיש את האמבולנס לזכרו של ארנון זמורה ז"ל שהוא סמל לישראלי היפה וגבורת ישראל, ראוי לשבח. מעריך אתכם מאוד, הלוואי שלא נזדקק להשתמש באמבולנס הזה והנסיעה היחידה שלו תהיה מכאן לקריית שמונה, זאת תהיה ברכה נוספת של האמבולנס".

אלון פרידמן, סמנכ"ל כספים במד"א: "כל פעם שאני נפגש עם אנשים טובים כמוכם אני מרגיש שהם הצטרפו למשפחת מד"א. גב' בתשבע ומר סטן היקרים, אנחנו שמחים שהצטרפתם למשפחה שלנו. מד"א נערך בכל דרך אפשרית לאתגרים שיכולים לעמוד מולנו ואין ספק שאמבולנס הוא נכס גדול ומשמעותי עבורנו. אנחנו גוף ההצלה הלאומי של מדינת ישראל צריכים להיות ערוכים לכל תרחיש ולהמשיך לתת שירותים עבור כל אזרחי המדינה. בזכות אנשים כמוכם אנחנו מצליחים ונצליח להגיע ליעדים שלנו ולהציל חיים".

בתשבע ריצ'מן: "בהתחלה התכוונו לכתוב על האמבולנס 'לכבוד גיבורי ישראל', אבל כשקרה המקרה של ארנון ז"ל, זה תפס אותנו. העוצמה של ארנון התגלתה כבר בשבעה באוקטובר כשארנון והצוות שלו חסמו את צומת יד מרדכי, הרגו עשרות מחבלים ומנעו את הכניסה שלהם צפונה לערים אחרות. במבצע חילוץ החטופים ביוני, הוא היה בראש הצוות שהחזיר אותם לביתם ולמרבה הצער הוא לא חזר לביתו. האמבולנס יציל חיים של רבים מספר שנים קדימה וכך ימשיך את המורשת של ארנון שהציל חיים של אחרים וחייו נקטעו בגיל 36. באחד מהראיונות שמעתי שאשתו, מיכל אמרה שלפני שהוא היה גיבור ישראל הוא היה איש משפחה, בן זוג ואבא מקסים, אהוב ואוהב. אני מקווה שכל אחד מאתנו כאן יזכור אותו לא רק בגלל הגבורה שלו בתור לוחם, אלא גם כך".

אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום: "ארנון זמורה ז"ל הוא סמל לגבורת ישראל. אישיותו המיוחדת, מסירותו למען ביטחון מדינת ישראל וההקרבה לחלץ ולהציל את חיי החטופים שבמהלך הפעולה נפל והקריב את חייו - ראויים להנצחה. ארנון לא היה מתנדב או עובד מד"א, אבל הוא ומשפחתו הצטרפו היום למשפחתנו. אני רוצה להודות לבתשבע וסטן על תרומתם המכובדת, האמבולנס יסייע להציל חיים בקריית שמונה ואזור הצפון שבמיוחד בימים אלו זקוקים לחיזוק".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה