הגר קראוניק וטל דוידוב, בתו של רבש״ץ קיבוץ בארי ובנו של מפקד תחנת משטרת רהט ממשיכים את דרכם במג"ב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7c201bef-c4aa-4adc-8a1b-4c22517452e1','/dyncontent/2024/7/11/58704baf-68d4-48d4-9a6e-e45b037a459b.jpg',18157,'אופן ואלי אייטם כתבה 2',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7c201bef-c4aa-4adc-8a1b-4c22517452e1','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

196 לוחמי מג"ב זכו שלשום לענוד את סיכת המ"כ במהלך טקס סיום מרגש שנערך על מגרש המסדרים באנדרטת מג"ב. בין הלוחמים היו סמ"ש הגר קראוניק וסמ"ש טל דוידוב, בת ובן לנופלים בקרבות 7 באוקטובר, שהגשימו את חלומם האישי וגם את חלומם של אבותיהם ז"ל.

אתמול, צעדו 196 בוגרות ובוגרי קורס מפקדי הכיתות של משמר הגבול על רחבת המסדרים באתר ההנצחה החילי. בין המסיימים היו הגר קראוניק, בתו של רס"מ אריק קראוניק, רבש״ץ קיבוץ בארי, שנהרג כאשר יצא להילחם במחבלים שחדרו ליישוב, וטל דוידוב, בנו של סנ"צ ג'יאר דוידוב, מפקד תחנת רהט, שנהרג גם הוא במהלך הלחימה.

כשמפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, ענד את סיכת המ״כ לשניים, כל הלוחמים ובני המשפחות בקהל התרגשו יחד איתם.

דוברות משטרה

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, אמר למ"כים הצעירים: "נמצאים כאן חניכים מכל גוני הקשת של החברה הישראלית היפה שלנו, לצידם וביניהם טל דוידוב והגר קראוניק, חניכים שבשבעה באוקטובר עולמם חרב עליהם ומתוך השבר, האובדן והאבל על אבא, בחרו לקום ולצמוח, להחיות את מורשת היקרים שלהם דרך שליחותם הביטחונית. אני כל כך גאה בכם".

טל דוידוב צילום דוברות משטרה

ברגעי האושר וההגשמה העצמית, לשניהם חסר האבא שאהבו והעריצו. במהלך השיחות איתם, הם חזרו על אותו משפט: "אבא, שהיה עבורנו גיבור, היה חסר לנו. חשבנו כמה הוא היה גאה ברגע הזה שבו אנחנו מסיימים קורס מ"כים, אבל בטוחים שהוא צופה מלמעלה בגאווה".

הגר קראוניק

הטקס התקיים במעמד מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, סגן מפקד מג"ב, תת ניצב נחשון נגלר, מפקד בית הספר החילי, תת ניצב ג'יהאד חסן, סגל הפיקוד הבכיר של החיל, בוגרות ובוגרים, בני משפחתם וחבריהם. במהלך הקורס, שאורכו כארבעה חודשים, עברו הבוגרים תכנים פיקודיים מגוונים, לרבות ניווטים, עמידה מול קהל, אימוני לחימה, אימוני כושר, תכני מנהיגות, התנסות מבצעית פיקודית ודילמות ערכיות.

הבוגרות והבוגרים שהוסמכו כמפקדים, יצטרפו ליחידות ופלוגות השטח של משמר הגבול בכלל הגזרות ויובילו את הלוחמים והלוחמות בפעילות המבצעית של החיל על כלל סוגיה.

ראש ענף מפקדים, סגן ניצב מידד לביא, שמילא את התפקיד בשלוש השנים האחרונות, ליווה את בוגרות ובוגרי הקורס בפעם האחרונה כראש ענף מפקדים טרם מעברו לתפקידו החדש כמפקד תחנת משטרת שדרות. בנוסף, מפקד הקורס, רפ"ק ליאור ישראלי, שעמד בראש הקורס בשנתיים וחצי האחרונות, ליווה אף הוא את הבוגרות והבוגרים בפעם האחרונה כמפקד הקורס.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר בנאומו במעמד הטקס: ״זהו רגע מכונן בחייכם, מכאן כבר לא תצאו כלעומת שבאתם. לראשונה תישאו על כתפיכם את עול האחריות הנתבעת ממי שבחר לקחת את מלאכת השליחות צעד אחד קדימה. על המפקד להיות אדם משימתי שאיכות פעולותיו תלויה לא רק בידע ובכלים המקצועיים שרכש אלא בראש ובראשונה במנהיגותו, בתחושת המסוגלות שייטע בפקודיו ובאופן שבו ירתום אותם אליו מתוך הזדהות עם מפקדם ועם המטרה והייעוד.

דוברות משטרה

השעה הזו היא שעתנו - הימים ימי מלחמה הם, וזוהי בדיוק השעה להראות לאויבינו שלא רק שרוחנו אינה נשברת אלא להיפך היא רק הולכת ומתעצמת, חזקה מתמיד וכחיל אנו פוסעים בצעדי ענק לעבר הקמת משמר הגבול המשמר הלאומי, עם חטיבות טקטיות מבצעיות חדשות, עם יכולות ואמצעים חדשים ועם מערך מילואים שכבר מזמן הכפיל את עצמו וידינו עוד נטויה. אני שולח אתכם למלא את ייעודכם בלב שלם ובביטחון מלא. השפיעו במנהיגותכם, הפכו את המצוינות לדרך חיים והיו גדולים כגודל המטרה אותה משרתים.״

מפקד בית הספר החיילי, תת-ניצב ג'יהאד חסן אמר בנאומו: ״התקופה האחרונה חידדה בנו את ההבנה כי אנו זקוקים למפקדים אמיצים, מקצועיים, משימתיים ובעלי שיקול דעת. מפקדים אנושיים, בעלי ראיה רחבה וכאלו שפועלים מסביב לשעון על מנת להבטיח את הצלחת יחידותיהם. אאחל לכם שתובילו ותנהיגו את אנשיכם, שתדעו להבחין בין עיקר וטפל, ושתהוו דוגמה אישית בכל מעשיכם. בסיס ההדרכה של משמר הגבול גאה בכם, סומך עליכם, ומאחל לכם הצלחה רבה בהמשך דרככם החדשה והמאתגרת.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה