רהיטי "עיונה" ב"דן דיזיין סנטר": קיבוץ בארי מציג גלריה חדשה לזכרה של יונת אור ז"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ca044dcf-6c2c-4933-b2b6-80384240beb6','/dyncontent/2024/7/11/58704baf-68d4-48d4-9a6e-e45b037a459b.jpg',18157,'אופן ואלי אייטם כתבה 2',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ca044dcf-6c2c-4933-b2b6-80384240beb6','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ca044dcf-6c2c-4933-b2b6-80384240beb6','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

היום (שני) נפתחה גלריית הרהיטים הראשונה של "עיונה" שהקימה חברת קיבוץ בארי יונת אור ז"ל, ב"דן דיזיין סנטר" בבני ברק. הגלרייה לזכרה ולכבודה של יונת, ש"עיונה" הייתה מפעל חייה, כעת בשיתוף פעולה עם דן דיזיין סנטר נפתחה חנות נוספת של עיונה בתקווה שהרהיטים שלה ימשיכו לחיות ולהחיות בתים רבים ברחבי הארץ .

יונת אור בת ה-51 הייתה מעצבת בנשמה, הוגה רעיונות ויוצרת רהיטים קלאסיים כפריים. היא אהבה את עבודתה והקדישה את מרבית זמנה לעיצוב רהיטים ולטיפוח הגלריה שהקימה בבארי.

יונת נרצחה בשבעה באוקטובר בקיבוץ בארי. בן זוגה, דרור אור, נרצח אף הוא באותו היום, וגופתו מוחזקת בעזה ע"י החמאס. שניים מילדיהם, עלמה ונועם, נחטפו אף הם והוחזרו במסגרת עסקת החטופים.

יונת אור ז"ל

הבוקר התכנסו חבריה ואוהביה של יונת אור ז"ל, חברת קיבוץ בארי, בטקס פתיחת גלריית הרהיטים "עיונה", מפעל חייה של יונת, בדן דיזיין סנטר בבני ברק לטקס הצטרפה גם הזמרת מירי מסיקה, חברה קרובה של הזוג יונת ודרור אור, אשר נרצחו בשבעה באוקטובר בקיבוץ בארי.

מסיקה הקדישה ליונת את השיר ״יש לך אותך" ושרה אותו במעמד הפתיחה, מוקפת בבני משפחה של הזוג ובאוהביהם הרבים.

"אין היום אדם במדינה שלא יודע מי זאת עיונה. לא כך רצינו שתתפרסמי, אך כך רצה הגורל, וכך היצירה שלך תגיע לכל מקום." כך אמרה היום דנה אור, אחותו של דרור אור ז"ל, בטקס פתיחת גלריית הרהיטים "עיונה"

עוד הוספיה אחותו של דרור, דנה אור "יונתי שלי, איזה יום מרגש. הגשמת חלום שלך, ואת לא כאן. כמעט 10 חודשים של געגוע בלתי פוסק. רציתי לספר לך שמפעל חייך, לב עשייתך, שב לפעום.
אני מדמיינת אותך ואת דרורי שלי עפים לכם שם בשמיים, נחים ושוב עפים, מתגלגלים מצחוק, מסתלבטים על העולם.
אני יודעת שטוב לכם. אלו אנחנו שנשארנו פה. בלי הסברים ובלי מילים. עופי לך אהובה, ודעי שהיצירה שלך ממשיכה את דרכה לעוד המון בתים בישראל, והיא מתעופפת למעלה בדיוק כמוך."

עלמה אור שחזרה מהשבי במסגרת עסקת החטופים, יחד עם אחיה יהלי באירוע פתיחת הגלריה

היוזמה לפתיחת הגלריה נועדה להנציח את יונת וכישרונה, והיא פרי שיתוף פעולה בין קיבוץ בארי ודן דיזיין סנטר. הכוונה היא להפעיל את הגלריה באופן קבוע. בזמן שבנגרייה מחליפה את יונת בניהול אילנית מוניטין, את הגלריה יפעיל חבר בארי ארז מוקה.

בתמונה: יהלי אור, בנם של יונת ודרור, ודנה אור, אחותו של דרור.

חנן בשוראי, אביה של יונת אור ז"ל לצד אחותה של יונת - נואית, גוזרים את סרט הכניסה לחנות. בהמשך הסרטון עלמה ויהלי ועשרות חברי ובני משפחה מרוגשים מהמעמד:

-

"הנצחת נגריית ״עיונה״ ע״י "דן דיזיין סנטר" ממחישה את החוזקה, התקווה, התקומה והיכולות שלנו כעם, לצד השכול והכאב הגדול", כך אמר היום אביב גפן, בטקס פתיחת גלריית הרהיטים "עיונה" של יונת אור ז"ל מקיבוץ בארי.

אביב גפן - קיבוץ בארי

עוד דיבר בטקס תושב קיבוץ בארי, חיים ילין, שאמר: "הנתינה שלכם (דן דיזיין סנטר), והקבלה שלנו (בארי), זה הניצחון של כולנו, למרות שקשה לדבר במושגים כאלו. אני רוצה להגיד מילה לצוות המדהים של עיונה שהתגייס מיד מתוך משהו פנימי - ערבות הדדית, מסירות, נתינה. אני מסתכל על הפרויקט הזה כהנצחה - כחיבור של הפריפריה שלנו למרכז. אנחנו יכולים להביא את עצמנו למקום הזה - מרכז מדינת ישראל, שאני שמח שהוא משגשג והוא חי. אנחנו חייבים את זה, אחרת לא נוכל להבריא את עצמנו ולא נוכל להתחיל בתהליך של הבראה".

מנכ"לית דן דיזיין סנטר, ליליאנה מור, אמרה: הבוקר הזה, הוא בוקר של התרגשות גדולה. בוקר שיש בו - לצד עצב גדול - גם תקווה. גם תקומה. גם שביב של אור – שמפלח את החושך הגדול ומעניק כוחות ותעצומות נפש. אני משוכנעת שכל מי שיבקר בגלריה, יתוודע לסיפורה של יונת וייחשף לסגנון העיצובי הייחודי של עבודותיה, ישאף לכך שמשהו מכל זה – יהיה חלק מהבית הפרטי שלו. חלק מהסיפור שהוא מספר. היכולת לממש את החלום של יונת ממלא באור את הלבבות של כולנו – ובפרט את הלב שלי. יונת נרצחה אך יצירותיה - וכך למעשה היא - חיות ויחיו בעשרות אלפי בתים בישראל.

"עיונה" ב"דן דיזיין סנטר" | קרדיט: קארין רבנה

גלריית "עיונה" - סיפור פשוט מעץ, היא מותג לעיצוב וייצור רהיטים כחול-לבן, יצירה עצמאית שהייתה חשובה ליונת מהרגע שבו כף רגלה דרכה בנגרייה הקיבוצית והיא הפיחה בה חיים.

אביה עבד בה בעבר, ולאחר שהיא שיפצה וחידשה רהיטים ביוזמתה, קיבלה את המפתחות והפכה אותה לנגריית איכות עם מצבעה, חנות פיזית וחנות און ליין שמספקת רהיטים לכל הארץ - מיישובי העוטף ועד רמת הגולן.

"עיונה" ב"דן דיזיין סנטר" | קרדיט: קארין רבנה

בעולם העיצוב הישראלי אין כמעט מישהו שלא מכיר את יונת ורהיטי המותג שלה עם הקווים הנקיים והנגיעות הנוסטלגיות של תריסי עץ, זכוכית סבתא או מראה גולמי.

רהיטי סנדוויץ' בירץ', עץ אלון מלא, פרזולים איכותיים ומניפת צבעים חיים שהרכיבה בעצמה בשיתוף חברת "גוונים" מוצבים היום בבתים ישראליים רבים, כשולחנות סלון ואוכל, מזנוני טלוויזיה, שידות אמבטיה, ויטרינות, ספסלים, כורסאות, כיסאות ואביזרי דקורציה עם הטאץ' שלה.

"עיונה" ב"דן דיזיין סנטר" | קרדיט: קארין רבנה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה