גם הילד שלכם מנוזל כל הזמן? כל המידע על עונת פריחת האלרגיות...

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f5548b2f-cd5a-4020-a581-e1f126ba9ac1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f5548b2f-cd5a-4020-a581-e1f126ba9ac1','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

עונת המעבר בין החורף לקיץ או בשמה השני, עונת הפריחה המתרחשת בחודשים אפריל עד יולי, מהווה תקופת שיא במספר הסובלים מאלרגיות שונות ביניהן קדחת השחת. מדוע זה קורה? בתקופה זו, פורחים אבקניהם של עצים, שיחים וצמחים מה שיכול לחדור למערכת הנשימה ולהתחיל לעשות בלאגן... חלק מהאנשים וביניהם תינוקות וילדים, מפתחים אלרגיה לאבקנים הללו, שגורמת לנזלת אלרגית ואף לאסטמה אלרגית מה שהופך למטרד לא קטן.

depositephoto

הנזלת האלרגית שמצריכה חבילת טישו צמודה לאורך כל היום, נקראת בשפה הרפואית קדחת השחת – ככתוב, זוהי תופעה אלרגית לדרכי נשימה עליונות, למגע עם אלרגנים, שמגיעים אליה דרך מערכת הנשימה.

איך מאבחנים ברפואה הסינית?

הילד או התינוק יעבור אבחנה מדויקת על ידי המטפל במסגרתה ייבדק הדופק, המטפל יבחן את נראות הלשון, בדיקת היסטוריה רפואית של ההורים וכך הוא יקבל תמונה על מצב האיברים הפנימיים של המטופל מנקודת מבטה של הרפואה הסינית. אם מדובר בתינוק עד גיל שנה, במידה והאימא מניקה, יכול להיות שגם היא תטופל על מנת לסייע להפחתת הסימפטומים של האלרגיה.

הטיפול באלרגיה מתמקד במספר מערכות בגוף, בדרך כלל בריאות. הרפואה הסינית רואה בריאות את המגן הראשוני של הגוף. גורמים, כמו חשיפה ממושכת לקור, חשיפה לאנשים מעשנים, תזונה לא נכונה, יכולים לפגוע ביכולת של הגוף להגן על עצמו מפני אלרגנים חיצוניים.

כמו כן, גם את הכליות, הרפואה הסינית רואה כחשוב להתייחסות במהלך הטיפול. הכליות תופסות תפקיד חשוב במערכת החיסון, והאנרגיה שלהם נוטה להיחלש כתוצאה מבעיות שינה למשל.

ישנם איברים משניים שגם בהם הרפואה הסינית תרצה לטפל כאשר המטרה היא להפחית בסימפטומים של אלרגיה וביניהם הטחול שמייצר נוזלים, כתוצאה מתזונה לא נכונה, והם עלולים לעלות לריאות ולהצטבר שם.

 

אז גילו שהילד שלי סובל מקדחת השחת... איך בדיוק ילדים ותינוקות יסכימו להיות סבלניים במהלך דיקור?

הטיפול לתינוקות וילדים אינו כמו של מבוגרים, הוא אורך שניות בודדות. הטיפול מתבצע עם מחטים עדינות מאוד המיועדות לטיפול תינוקות וילדים כאשר מבחינת כאב, ישנם שלא מרגישים זאת כלל וישנם ילדים שמעט בוכים אך יותר בשל החשש מהפרוצדורה והרעיון של מחטים. סדרת הטיפולים תהיה 6-10 מתבסס על טיפול חד שבועי או דו שבועי של דיקור (תלוי בחומרת המצב) כשהמחטים מגיעות למקומות מסוימים בגוף ומחזקות את המערכות התומכות שהזכרנו לעיל.

 

כיצד ניתן למנוע/ להפחית את הסימפטומים של האלרגיה?

ההמלצה לסובלים מקדחת השחת מידי שנה, היא להגיע לטיפול מניעתי לפני תחילת עונת האביב קרי, בחודשים פברואר מרץ. אך גם אם לא עשיתם טיפול מניעה וקדחת השחת התפרצה אצלכם, גם "בשיא הסערה", ניתן לסייע ולהקל על התסמינים במהירות, גם אם לא מצאו מענה ברפואה הקונבנציונלית.

 

מהן ההמלצות התזונתיות המסייעות למניעת האלרגיה?

הרפואה המסורתית הסינית רואה בחיזוק מערכת העיכול כצעד חשוב לחיזוק המערכת החיסונית ובדרך זו תסייע במניעת אלרגיה.

לכן מומלץ לאכול מזון מבושל על פני מזון טרי. מזון טרי מייצר לחות מפני שמגיע למערכת העיכול בטמפרטורה שונה ממערכת העיכול והיא צריכה להוציא אנרגיה על מנת לייצר התאמה לטמפרטורה הרצויה – מה שמייצר לחות. בעוד מזון מבושל מגיע בטמפרטורה יותר מתאימה וכך חוסך ממערכת העיכול לעבוד ולהוציא אנרגיה וכך בעצם מחזק אותה.

כמו כן, יש להרבות בצריכת דגים וקטניות, מרקים כתומים (דלעת, גזר, בטטה וכדומה) המחזקים את המערכת החיסונית, הטחול והריאות.

ממה כדאי להימנע? מאכילת מזונות מטוגנים בשמן עמוק, ממוצרי חלב המגבירים ליחה ולחות, ממזונות חומציים, כמו עגבניות ופירות הדר שעל פי הרפואה הסינית גורמים לחום ולחות בגוף שכאמור, לא טוב לסובלים מאלרגיה – למשל ילדים שסובלים מגרד, זה בעצם הצטברות של חום פנימי ובמקום לקרר את הגוף, המאכלים החומציים שומרים על החום בגוף. וכמובן, תמיד עדיף להימנע ממזון מעובד.

אלרגיות נוספות שאינן עונתיות

אטופיק דרמטיטיס – מחלה של העולם המערבי, בדרך כלל תינוקות ופעוטות סובלים מכך. הסטטיסטיקה אומרת ש כ-30% עד גיל שנה יסבלו מאלרגיה זו וכ-80% מהילדים עד גיל 5 קרי, אלרגיה נפוצה. הסימפטומים של אלרגיה זו באים לידי ביטוי באדמומיות, יובש בעור ואף גרד עד זוב דם באזורים שונים בגוף בעיקר בקפלים של הידיים והברכיים.

כיצד מטפלים ברפואה הסינית? מטפלים בדיקור להפחתת הגרד שכאמור אורך מספר שניות בודדות, חיזוק המערכת החיסונית, הוצאת חום מהגוף, משחות על בסיס צמחי מרפא סיניים למריחה מקומית והמלצות תזונתיות בהתאמה לילד, ואם מדובר בתינוק יונק, גם האימא תקבל המלצות שיכולות לסייע.

התפרצות אלרגיה בעקבות עקיצות – התגובה האלרגית מתחילה מנפיחות מאסיבית של מקום העקיצה, תופעת גרד חזקה, היווצרות שלפוחיות באזור.

כיצד מטפלים ברפואה הסינית? הטיפול מתבצע על ידי צמחים, שמפחיתים חום ורעילות מהגוף, מריחה של משחות צמחים על העקיצות, ודיקור שיאזן את הטמפרטורה ואת החום הפנימי של הגוף. אין טיפול מניעתי.

באדיבות טל אליאס – מטפל ברפואה סינית על ידי דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה, במרפאת כללית רפואה משלימה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה