קיבוצי שער הנגב יעבירו שטחים שבבעלותם לרשות עיריית שדרות

$(function(){setImageBanner('e3d1dd21-d16f-4824-8a4b-e3e5ed1495e9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הסכם שנחתם בין מועצה אזורית שער הנגב לבין עיריית שדרות, אותו כינו המעורבים בדבר "היסטורי", יעביר לרשות העיר אלפי דונמים שיאפשרו לה בנייה למגורים וכן קבלת הכנסות ממסחר

ועדת הגבולות של משרד הפנים אישרה את ההסכם עליו חתמו המועצה האזורית שער הנגב ועיריית שדרות, לפיו יועברו לעיר שתי חלקות בהיקף כולל של למעלה מ-2,000 דונמים למגורים ושבע חלקות נוספות למסחר ולעסקים.

ההסכם גובש עם הנהגות הקיבוצים. שטחי אור הנר שיועברו לשדרות למטרת מגורים, צילום: דוברות שער הנגב

הוועדה החלה בעבודתה לפני מספר חודשים, ודנה בבקשות של עיריית שדרות לשטחים (מגורים ותעסוקה).

בתום עבודה משותפת שנמשכה מספר שבועות הגיעו בשער הנגב ובשדרות לסיכום ללא צורך בהתערבות מצד הוועדה. בשער הנגב פעלו בשיתוף קיבוצי המועצה, ששטחיהם החקלאיים מקיפים את העיר. מדובר בקיבוצים: אור הנר, גבים, ניר עם, ארז ודורות.

נוסח ההסכם גובש בתיאום עם חברי המליאה והנהגות הקיבוצים, והוא מביא לידי ביטוי לדברי המעורבים בדבר את "השותפות החזקה בין המועצה האזורית שער הנגב לבין עיריית שדרות".

"אזור עוטף עזה נהנה בשנים האחרונות מצמיחה דמוגרפית מרשימה", אמר ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר.

"יותר ויותר זוגות צעירים בוחרים להגיע לאזור ולהשתקע בקהילות השונות: בקיבוץ, במושב וגם בעיר. שער הנגב רואה בשדרות חזקה, דמוגרפית וכלכלית, מנוף חיוני לפיתוח המרחב, שיפור השירותים וחיזוק המרקם החברתי באזור".

ברוב שטחי המסחר נקבעה חלוקה של ארנונה בין הרשויות. אחד מהשטחים שיועבר לשדרות הוא השטח של המרכז המסחרי "מול 7", שם חלוקת ההכנסות תהיה שווה בשווה בין שתי הרשויות.

שותפות. משמאל: ראש עיריית שדרות אלון דוידי, שוסטר וגזבר שער הנגב שמעון קרן צבי, צילום: שער הנגב

לרשות שער הנגב יעמדו שלוש חלקות לתעסוקה ולמסחר, כשמספר השטחים שהועברו בסופו של דבר היה נמוך מהבקשה הראשונית של שדרות. לדוגמה, הבקשה של העירייה לספח אליה שטחים מעברו השני של כביש 34 (בצמוד לקיבוץ ניר עם) נותרה מחוץ להסכם.

"אני מברך על שיתוף הפעולה שהוליד את ההסכם", סיכם שוסטר. "מדובר בהיסטוריה מקומית אמיתית. העבודה על ההסכם מבטאת שותפות חזקה שמטרתה להבטיח את עתיד האזור כולו. ההסכם מאפשר את הפיתוח הכלכלי ואת הצמיחה הדמוגרפית של שתי הרשויות, יחד ולחוד, לשנים הקרובות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה