המוצרים שיעשו לכם ט"ו בשבט בבית כל השנה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('66ee93df-11bf-444f-b0d6-40bafad4c4eb','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('66ee93df-11bf-444f-b0d6-40bafad4c4eb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לקראת טו" בשבט לאילנות, רשתות רבות מאווררות מהנפטלין את מרכולתן הירוקה ומציעות לקהל להתרשם ממוצרים ידידותיים לסביבה, מתכלים או ממוחזרים. עם התקדמות העולם לעתיד ירוק יותר, לא רק מוצרים פיזיים מתהדרים בתואר הירוק, ויותר ויותר מוצרים מפתיעים, שירותים ואפילו מגמות חדשות נצבעות ירוק. אז מהו אופן הבניה שישתמש במשאבי הטבע החינמיים כדי לחסוך באנרגיה? אילו נעלי ריצה יתכלו בתום השימוש ולמה שצמחי האגבה, האנונה או הקוקוס יעטרו לכם את הקירות, ולא כמו שאתם חושבים?

 כיצד יוצרים אורח חיים אקולוגי? כיצד חוסכים במים, איך מעצבים את הבית בשילוב פתרונות ידידותיים לסביבה, כיצד חוסכים במשאבי אנרגיה כמו גז וחשמל, כמה עולה לנו לצרוך "ירוק" והאם באמת מדובר בפריטים חסכוניים?

 טקילה על הקיר- ארטה סטודיו

טקילה על הקיר

הטרנד האקולוגי בשוק חיפויי הקיר שזכה לעדנה בשנים האחרונות, זוכה השנה להרחבה והתעצמות בזכות שימוש בחומרי גלם יצירתיים. בתי העיצוב צועדים בדרכים שונות ואקזוטיות המיישמות יצירתיות עיצובית חסרת פשרות תוך שילוב של חומרי גלם ייחודיים מהטבע. בנוסף, בולטת השנה מגמה נוספת המיישמת מחשבה לעתיד, בדמות שימוש יעיל, חכם וקריאטיבי בחומרי גלם ממוחזרים, דוגמת נייר וסיבי טקסטיל, אלו מוסיפים ממד ירוק ומשמשים כבסיס בולט לחיפוי הקירות המודרניים.

מותג חיפויי הקירות "עילית הלבשה לבית" מציג טפטים עשויים חומרים טבעיים. קולקציה העשויה מסיבי הסיסל – זן של צמח האגבה ממנו מייצרים טקילה לצד מברשות וחבלים בולטת בשל העובדה שייצור החיפוי כולו כולל חומרים טבעיים ומתכלים, מה שמהווה בשורה בעולם חיפויי הקירות בפרט ועיצוב הבית בכלל.

מלך הג'ונגל
פרי עץ האנונה האקזוטי, נחשב לערב לחך ולתרופה טבעית מוצלחת במיוחד, אך מה העלים הירוקים שלו? למי מאיתנו שנמשך ללוק העשיר של העץ הטרופי, יכול למצוא אותם בתפקידם החדש- וכל זאת מבלי לדאוג להשקיה. סדרת חיפויי קיר בשם nashira מבית "גולדשטיין גלרי טפט" יוצרת מארג המורכב מפסי במבוק צבעוניים ועליהם עלים מיובשים של עץ האנונה האקזוטי, רכות ונעימות של טבע - מבלי לעזוב את התנור.

מסלול ריצה- צילום ברוקס

ממסלול הריצה לשתיל בגינה

בזמן שהסוליה הפנימית המסורתית והמוכרת  בתוך הנעליים יכולה לשרוד עד אלף שנה באתר אשפה מתחת לאדמה, מחקרים מקיפים הוכיחו שטכנולוגיה חדשה לייצור סוליה מתכלה תגרום לה להיעלם  בערך תוך 20 שנה, באותה סביבה. הסוליה יכולה להתפרק למרכיבים בהם ניתן להשתמש שוב ויזינו את האדמה לדורות הבאים.

מותג נעלי הריצה Brooks מציג את סוליית ה- BioMoGo: טכנולוגיה חדשה המביאה לעולם את הסוליה הפנימית המתכלה הראשונה לרצים. מדובר בסוליה ידידותית לסביבה הכוללת  תוסף טבעי שאינו רעיל, אשר מגביר במהירות את שיעור ההתכלות בטבע.

 חיסכון באנרגייה - טקה - צילום גו לידס

חיסכון באנרגיה זה חם!

חלל נוסף שאליו נכנסת המגמה הירוקה הוא המטבח, המתהדר לאחרונה במוצרי חשמל שעוצבו ונוצרו מתוך חשיבה "ירוקה" וחסכונית. לדוגמא, בגזרת התנורים, כבר לא מדובר בתנור הפירוליטי אלא בגלגול חדש ומתקדם יותר של תנורים המנקים את עצמם ובעלי ערכים ידידותיים לסביבה. מותג מוצרי החשמלTeka  מציע את תנור ה- HydroClean בעל מערכת ניקוי חדשנית, ירוקה, חסכונית וידידותית לסביבה. סדרת התנורים כוללת מערכת ניקוי עצמי חסכונית וידידותית לסביבה בשם DualClean, המשלבת מערכת ניקוי פירוליטית עם המערכת הייחודית של Teka, ה- HydroClean. תהליך הניקוי מהיר יותר ונמשך 24 דקות בלבד והוא חסכוני הרבה יותר שכן מדובר ב-98% פחות אנרגיה ממערכת ניקוי פירוליטית סטנדרטית. לפרטים - 08-9118550

"אם עד לפני כמה שנים היה מגוון מצומצם של פריטי עיצוב 'ירוקים' ששומרים על הסביבה, הרי שעקב התפתחות המודעות הסביבתית שלנו, לאחרונה ההיצע גדל וקיימים יותר ויותר פתרונות עיצוביים 'ירוקים' לחלל הבית, המשנים את שם המשחק, או יותר נכון - את חומרי המוצר. פרט למוצרים, קיימות מגמות בעלות אוריינטציה ירוקה וחסכונית, כשהבולטות בהן הן מגמות בניה", אומר האדריכל יובל אמיצי מאמיצי אדריכלים.

 

פסיבי זה האקולוגי החדש

תחום הנדל"ן והבניה גם הוא יוצא לאחרונה בבשורות ירוקות. מתוך תחום הבנייה הירוקה, שכבר הפך לתנועה גדולה בפני עצמה בעולם האדריכלות, צמחה נישה חדשה-ישנה שתופסת תאוצה ופופולריות בארץ ובעולם הנקראת "בנייה פאסיבית".

על אף השם המבלבל, מדובר למעשה בתכנון מבנה כך שינצל באופן פאסיבי את האנרגיה הטבעית הזמינה סביבו כמו מים, אוויר ואור השמש. ישנן מספר טכניקות לתכנון בנייה המאפשרות לקרר את הבית בקיץ ולחמם את הבית בחורף, מבלי להדליק מזגן או תנור חימום, מה שמסייע להקטין את הפגיעה בסביבה באופן משמעותי.

 

בונים על הטבע

תפיסת ה"אדריכלות האורגנית" הנחשבת לאחת המגמות הבולטות באדריכלות בת זמננו, מתבססת על טהרת החיבור בין המבנה לטבע, מה שמתבטא בתכנון מבנים שחיים בהרמוניה עם סביבתם. ההנחה היא כי בית אמור לתפקד כמקשה אחת, שבה כל אלמנט מתייחס לתמונה העיצובית הכוללת. הגישה האורגנית לאדריכלות מעוניינת לאחד בין הפנים לחוץ ובין הבנוי לטבעי בכדי לייצר סביבת מחייה משולבת המאפשרת ניצול מרבי של פוטנציאל הקרקע. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה