"אין יותר מעבר דרך המושב" – כך הכריזו תושבי רווחה

$(function(){setImageBanner('396fa89c-5f7a-44c0-9375-bf845813dad3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מחאה במושב רווחה – התושבים סגרו את השער, "לא נאפשר מעבר רכבים לתנועה דרך המושב ", ב waze לא מוכנים לשנות את המסלול.

הכניסה למושב רווחה

מושב רווחה ישוב במועצה האזורית שפיר, ממוקם על כביש 35 מצידו האחד ועל כביש 3533 מהקצה השני. במשך שנים רבות הכיבש הווה מעבר לרכבים, הרוצים לעשות קיצור דרך, ולחסוך את פקקי התנועה של צומת פלוגות .

אם זאת בשנים האחרונות, תושבי המושב סובלים מעומסי תנועה באופן חריג,הכביש הפך להיות ציר ראשי למעבר רכבים אשר חוצים את המושב ללא היכר. הגורם לתופעה הנה אפליקציית הניווט waze  אשר מפנה את את התנועה מכיוון המרכז (צ.קסטינה) לכיוון שדרות דרך המושב ולהיפך, וזאת על מנת לחסוך את העמידה בפפק  בשעות העומס בצומת פלוגות .תושבי המושב המיואשים פנו להנהלת waze, על מנת למנוע את הפניה, אך חברת waze  ציינה, שאינם מוכנים לשתף פעולה, ולשנות את המסלול.

צפו בסרטון משיגרת היום יום במושב : 

ביום ראשון (21.1.18)  תושבי המושב, התאספו יחד עם הוועד, קיבלו החלטה לסגור את השער באופן ידני והשער יופעל ע"י תושבי המושב. התושבים הציבו שלטים בכבישי הגישה למושב וסגרו את השער, בשעות העומס בבוקר ואחר הצהריים. וזאת עד אשר השער החשמלי  יופעל, ויפתח לתושבי המושב בלבד.

כניסה למושב רווחה

סמדר לוי תושבת המושב ופעילה במאבק: "זה מאוד מסוכן. מדובר בעשרות מכוניות שחוצות את המושב בשני נתיבים.

ילדים פוחדים לחצות את הכביש. באופן כללי איכות החיים שלנו ירדה משמעותית, אין לנו את החוויה והיתרונות במגורים במושב- חיים על כביש ראשי על כל המשתמע מכך."

סרטון לאחר סגירת השער : 

 תגובת חברת waze :

ידוע לכול, כבישים ציבוריים מטבעם פתוחים ומאופשרים לתנועה לכול הנהגים, בין אם הם תושבי השכונות או הערים הרלוונטיות ובין אם לאו. לפיכך, וויז מכוונת את הנהגים בכבישים השונים בכול רחבי הארץ, בהתאם לחוקי התנועה והשילוט הרלוונטי. 

מעבר לכך, קיימים גורמים אשר רק הם אמונים ומוסמכים לקבוע ולשנות הסדרי תנועה ברחובות ערים, במידת הצורך, לאחר ששקלו את מכלול ההיבטים של העניין ואת השלכות הרוחב של השינוי המבוקש. אם המציאות בשטח תשתנה - המפה תתעדכן בהתאם.

מטעמים אלו, ונוכח מטרת השירות שהינה לספק הצעת נסיעה הכפופה להוראות החוק ותנאי השימוש, אין באפשרותנו למנוע ממשתמשי וויז גישה לכבישים הזמינים והמותרים בנסיעה על פי בקשה של קבוצה זו או אחרת. למען הסר ספק, וויז מעולם לא הגיעה להסדר שכזה עם אף שכונה או עיר בארץ או בעולם, ומשקפת את הסדרי התנועה הקיימים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה