לאן הולכים כספי החינוך של ילדי הגנים במועצה האזורית חוף אשקלון?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('112b290b-474f-482d-a268-7823761def8a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('112b290b-474f-482d-a268-7823761def8a','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בתביעה ייצוגית שהוגשה באמצעות משרד עו"ד "כהן ערב" נגד המועצה האזורית חוף אשקלון, מתברר כי המועצה התנתה את רישום תלמידי הגנים במתן תשלום חובה כולל בסך של כשבע מאות וחמישים שקלים, כשבפועל תשלומי החובה עומדים על כחמישים שקלים בלבד. מי שמחה על החיוב שבניגוד לדין הוא תושב משען שנחשף לדבר לאחר שהתמנה לתפקיד בוועד ההורים, ומשלא נענו דרישותיו לביטול החיובים וההתניות החליט על הגשת התביעה

תושבי מועצת חוף אשקלון התבקשו לשלם סכום הגבוה במאות אחוזים לתשלומי החובה לחינוך בגנים. על פי דרישות המועצה ההורים התבקשו לשלם סכום של 750 ₪ אך בבדיקה של משרד עורכי הדין כהן ערב התברר כי הסכום החובה על פי חוק עומד על 49 ₪ בלבד.

אופיר אושרי, תושב מושב משען במועצה, הגיש באמצעות משרד עורכי הדין כהן ערב, תביעה נגד מועצת חוף אשקלון בטענה של חיובים חריגים. לטענתו במועצה ביקשו סכום של 773 ₪ המגלמים בתוכם ביטוח תאונות אישיות, דמי מסיבות וטקסים, סל תרבות וסעיפי תשלומים נוספים. אושרי, ותושבים רבים אחרים הבינו מהמועצה כי מדובר בסכום שההורים מחויבים לשלם.

מברור של האב ומשרד עו"ד כהן ערב המטפל בתיק התברר כי ההורים מחויבים לשלם סכום על סך 49 ₪ בלבד על ביטוח תאונות אישיות. כאשר בדק אושרי את טבלאות הגבייה מול הביצוע בפועל, גילה בנוסף שחלק נכבד מאותם סעיפי החובה שהציגה המועצה, כלל לא ניתנו כשירות לתלמידים.

צילום: עידו ארז

בנוסף גילו האב ועורך דינו כי המועצה גובה מחיר אחיד על ארוחות חמות לתלמידים, שירות שאמור להינתן כרשות ולא כחובה. על אף שמדובר במחיר פרוגרסיבי והתשלום אמור להגבות בהתאם להכנסה של כל משפחה, כלל ההורים במועצה נדרשו לשלם את המחיר הגבוה ביותר.

לדבריו של האב אופיר אושרי, "נדמה שמועצה אזורית חוף אשקלון מצאה לעצמה דרך נוחה להיכנס לתוך הכיס שלנו ההורים כאשר היא גובה כספים שלאף אחד מאתנו אין באמת מושג לאן הם מופנים. כדי שנוכל לוודא שהכספים שאנו משלמים חוזרים במלואם לילדינו עלינו לדרוש מהמועצה שקיפות מלאה, בהעדר שקיפות יש לנו גם את הזכות לסרב לשלם. כך עשיתי וכך אני ממליץ לחברי ההורים לעשות"

לדבריו של עו"ד אהוד ערב, ממשרד עו"ד הדין כהן, ערב ושות' נמסר כי "לאחר שהאב פנה אלינו דרשנו מהמועצה לתת הסברים לגבייה המופרזת שנעשתה שלא כדין. המועצה התחייבה לפרסם הודעת הבהרה להורים אך נכון לרגע זה טרם פורסמה וכן טרם תוקנו הליקויים".  

 

 

מהמחלקה המשפטית במועצה האזורית חוף אשקלון נמסר התגובה:

"אכן הוגשה תובענה ייצוגית על ידי אחד ההורים בעניין תשלומי הורים של חוזר מנכ"ל משרד החינוך שמשולמים על ידי כל ההורים בכל בתי הספר  וגני הילדים בארץ. המועצה טענה כי הינה גובה את התשלומים על פי הוראות חוזר מנכ"ל ולא הייתה מחלוקת כי הסכומים שנגבו הינם על פי חוזר מנכ"ל וכי מעולם לא שולמו תשלומים חריגים על ידי מי מההורים.

בסופו של דבר וכאשר התברר כי התביעה מופרכת, נדחתה בהסכמה התובענה הייצוגית והמועצה הסכימה לתת הבהרה מהם תשלומי החובה ומהם תשלומי הרשות הקבועים בחוזר מנכ"ל. הבהרה זו ניתנת בהתאם למה שהוסכם.

בעניין גביית תשלומים בגין הזנה- זו התבצעה בהתאם להוראות חוזר מנכ"ל במדויק וכל הטענות בעניין זה של האב התבררו כמופרכות.

המועצה תדגיש כי האב, מגיש התובענה, הצהיר שאין בכוונתו לצרוך את השירותים של תשלומי ההורים. עם זאת, למרות הצהרתו, צרך שירותים אלו והוא מסרב לשלם את התשלומים שעל פי חוזר מנכ"ל הוא מחויב בגינם. עוד הוא מסרב לשלם בגין הארוחות שסופקו במסגרת בית הספר.

מדובר כאמור בשירותים שילדי ביה"ס קיבלו וצרכו אותם במלואם בהתאם לקבוע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך והיה כאן, לכאורה, ניסיון כושל של האב לנסות ולהכפיש את המועצה בטענות שווא, בעוד הוא עצמו צורך שירותים אלו אך לא משלם בעבורם.

עוד התברר שהאב לא סיפר שכחבר בוועד הורים בבית ספר הוא האיץ לכאורה בהורים לשלם את אותם תשלומי הורים הקבועים בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ותשלומי הזנה עליהם הלין בתביעה שהגיש, המועצה רואה בהתנהלות זו חוסר תום לב משווע.

כספי ההורים מנותבים לאותן פעילויות שמאושרות בחוזר מנכ"ל ואשר נגבות על ידי כל הרשויות המקומיות בארץ. הפרסום יתבצע באיגרת להורים ובאתר המועצה לקראת פתיחת הרישום".

 אהוד ערב - משרד כהן ערב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה