איך תזהו חברות בלי מנהלי שיווק?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b954dc51-e5b0-48cf-8f9a-761446e7c82f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26613,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b954dc51-e5b0-48cf-8f9a-761446e7c82f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26613,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:


אחד הדברים המפתיעים אותי שוב ושוב, בפגישות עם לקוחות שלי על חוסר ההבנה האמיתית של מה זה שיווק ואיזה אנשים צריכים להיות מנהלי שיווק. מנכ"לים בכירים ממנים סמנ"כלים לשיווק שאין להם ניסיון, שלא לדבר על הבנה בשיווק. תפקיד השיווק הוא התפקיד הכי חשוב בארגון. הוא אחראי על ההכנסות.

גלית

10 סימנים לזיהוי חברות בלי מנהלי שיווק:

  1. כשמבקשים לראות את אסטרטגיית השיווק ומקבלים, במקרה הטוב, תוכנית עם יעדי פרפורמנס/ביצועים ותקציב שנתי ומתבלבלים בשאלה של מה האסטרטגיה שיווקית. כששום דבר לא ממוסמך ומתועד, ללא גייד ליין ברור וכשבאסטרטגיית המותג ומקבלים רשימת מכולת של יתרונות מוצריים, לא נרטיב. כשספר המותג מעוצב יפה, ללא קראטיב אמיתי שמבוסס על היכולת לספר סיפור, כשטאג ליין הוא הסלוגן .
  2. חוסר מיקוד, פעילויות שונות ומשונות ללא מכנה משותף. שתופי פעולה שלא תורמים למותג ולהכנסות ואפילו מזיקים לו. 
  3. מחקרי נכסיות המותג מראים על ירידה בתפיסת המותג וערכי החברה הם סתם פוסטר של כללי התנהגות שלא מיושמים, תלונות בעמודי הפייסבוק ושרות לקוחות, גדלות על הבטחות שלא מתקיימות ומנהלי החברה מרימים ידיים ולא מטפלים בבעיות שנובעות ממהלכי השיווק.
  4. התעסקות במכירות בלבד, מבצעי מחיר, על חשבון תכנון, מיקוד ופיתוח נכסים מבדלים ובעלי ערך מוסף אמיתי ללקוח, ותוך התעלמות מטיפול בכל נקודות המגע עם הלקוח.
  5. מנהלי שיווק לא יודעים מי קהל המטרה העיקרי של החברה ומאפייניו ואומרים אנחנו פונים לכולם.
  6. כשקמפיינים שמשרתים את מיתוג מוצרי/שרותי החברה החדשים וקידום המכירות שלהם הופכים למהלכים היחדים של השיווק ומבלבלים בינם לבן בניית תדמית החברה.
  7. כשהמתחרה מוביל והחברה נאלצת לתגובתיות כל הזמן ולכיבוי שריפות. כשהחברה לא יוזמת מהלכים שיובילו אותה לטריטוריות חדשות ומבדלות. כשהחברה מנסה לבדל את עצמם במרכיבים, שאינם יחודיים ומבזבזות מיליונים על מהלכים, שיזרקו לפח, בטווח המיידי.
  8. חוסר אחידות וחוסר הבנה ביחודיות של כל ערוצי ההפצה והמדיה של היום ומנהל השיווק נמנע מלהתערב בפעילות הדיגיטלית, מחוסר נוחות/הבנה.
  9. ללא דאטה על לקוחות החברה ומאפינים פסיכוגרפיים, הרגלי צריכה והתנהגות והעדפות ותגובתיות לתכנים וסוגי תכנים. ללא טרגוט, ללא בקרה אפקטיביות, מה מניב תוצאות ומה לא או התעסקות בחשיפות והקלקות שאינן תורמים להכנסות או לפיתוח המותג. ללא הבנה במהלכי תוכן והבדלים והחשיבות של מהלכי קצירה ומהלכי נטיעה.
  10. כשתקציב השיווק יורד כל שנה כי המנכ"ל וההנהלה איבדו אמון בשיווק.

מנהל שיווק מצויין, שולט בכל עולמות הפיתוח העסקי ומחובר לעסק ולמודלים העסקיים שלו, מרוחיות ואפקטיביות. מכיר מצוין, את לקוחותיו ואת צרכיהם והעדפותיהם הלקוחות, כולל את תפיסות, הרגלים.  יודע לזהות את קהל המטרה העיקרי של החברה,  יודע לפתח שירותים ומוצרים ומהלכים מבדלים, שחשובים ללקוח, לתמחר נכון, לשלוט בכל חווית הלקוח, בעולם הפיזי והדיגיטלי ולהבין שהוא זה שאחאי על תוצאות העסקיות והגדת הכנסות ורווחיות העסק והחברה.  

מנהל שיווק מצויין יודע לשמור על ערכי החברה והמותג וליצור תחושה של רלונטיות מקסימלית לקהל המטרה. הוא מייצר שיתופי פעולה אסטרטגיים שתומכים בערכי המותג . מגדיל כל הזמן את הערכים הנוספים ללקוח ויודע לתת שרות דיפרנציאלי ללקוחות.

מנהל שיווק מצויין אחראי ליעדי המכירות של החברה ולתוצאות ולא מסכים שזה יעבור לאחריות מנהל המכירות או מנהל תפעול או כל פונקציה אחרת שאינה בשיווק.  

המקצוע של השיווק הופרט תחת תפקידים שונים בחברה. הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים היום, רק הקצינה את ההפרדה בתפקידים, במקום לאחד את תפקידי השיווק תחת קורת גג אחת: אסטרטגיה, פיתוח מוצרים ושרותים, תקשורת שיווקית ודיגיטלית, מיתוג, תוכן, פיתוח נכסים דיגיטלים וכל חווית הלקוח, מכירות והגדלת הכנסות מלקוח.

היום יותר מפעם חובה לייצר שליטה בכל מקצועות השיווק והכלים המורכבים, תחת קורת גג אחת, כדי שניתן יהיה באמת לנהל מערכות יחסים אינטימיות ומתמשכות עם הלקוחות שלנו הקיימים והפוטנציאלים.

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה