"מחברים בין מיזם במושב לבין יזם"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8448556e-523e-4ab4-8dfc-c5e35327c377','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8448556e-523e-4ab4-8dfc-c5e35327c377','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אמש התקיימה הוועידה הכלכלית הראשונה של תנועת המושבים באזור הדרום,שהתקיימה במועצה האזורית חוף אשקלון, ובה לקחו חלק כ300 חברי מושבים, עם אמת אחת משותפת, שמטרתה ליצור חיבור בין מיזם במושב לבין יזם.

במסגרת הוועידה, התקיים פאנל מיוחד בנושא שיתופי פעולה כלכליים – פוטנציאל והזדמנות. את הועידה יזם והפיק רכז הדרום של תנועת המושבים, מאיר צפרירי.

ועידה כלכלית

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור שפתח את הערב אמר: "הפעילות הכלכלית במושב היא משמעותית, הן בנחלות והן באגודה. הדרך שלנו לקדם את האגודה היא קודם כל ברצון ובקבלת ההחלטה של האגודה להקים מיזם כלכלי משותף. קיימים מושבים רבים שעושים מיזמים כלכליים משותפים בהצלחה יוצאת מן הכלל וזאת כדי לייצר הכנסות נוספות למושב ולחבריו. אני שמח שתנועת המושבים מעוררת את הנושא ומובילה אותו. אנחנו כאן בכדי להיות לכם לעזר, לעזור לכם לתכנן בכדי לתמוך בכם עם כלכלנים ועם ליווי מקצועי בנושא הקרקעות, החקלאות והפעילות הלא חקלאית כדי שהדברים ייעשו בצורה מידתית ומותאמת למושב.

המציאות כיום היא ברורה, יש פחות חקלאים ואנחנו רוצים שאנשים יעבדו במושב ולא בערים ליד. אני קורא לכם להרים את הכפפה, לקבל החלטה ולפתוח בפניכם אפשרויות ומיזמים למושבים".

יו"ר קק"ל, דניאל עטר אמר: "היוזמה הזאת היא חשובה. יש לפתוח שיח רחב כדי לנהל את הכלכלה ואת החיים המתחדשים במושבים. אני יו"ר קק״ל המושבניק הראשון. מהרגע שהגעתי לקק"ל אני מרגיש את השליחות. אני שליח גם של תנועת המושבים וגם של המפלגה. אנחנו מביאים רוח אחרת לעשייה של קק״ל". עוד הוסיף עטר ואמר: " אנחנו מרכזים בקדנציה הזאת מאמץ בגליל ובנגב. המשמעות של זה היא לא בסיסמאות אלא להסיט את כל העוצמות של קק״ל למקומות החלשים של המדינה, לשוליים של המדינה שצריכים את התמיכה שלנו, ביניהם המושבים. אנחנו נמצאים בתקופה בעייתית. יש ריכוז מאמץ עצום של המדינה במרכז הארץ. זו טעות כי זה מחליש את הפריפריה, הגליל והנגב. ואם הפריפריה תהיה חלשה, כל המדינה תהיה חלשה.

עטר הוסיף ואמר: "למאיר צור ולי יש סדרות פגישות עבודה משמעותיות. קק"ל העבירה החלטה שבימים הקרובים נפרסם קול קורא בעיקר למושבים בגליל ובנגב. מי שירצה לקדם משהו, נעזור לו לקדם, לקחת חלק בתהליך ונביא יזמים נוספים על מנת לממש את זה. אבל אם אתם לא תיזמו אז זה לא יקרה.

אנחנו עוזרים לכם כי אנחנו מבינים שאם לא נעזור אז הנגב יתחלש ורק ככה ההתיישבות העובדת תפסיק להיות שק החבטות של מדינת ישראל.  צריך להבין את החשיבות של הפריפריה ואת ההתיישבות העובדת בכללה. את הקושי העצום לנהל קהילות קטנות ולפתח אותן ובד בבד להחזיר צעירים הביתה. אני מאמין שביחד נעשה ונצליח".

יאיר פרג'ון ראש המועצה האזורית חוף אשקלון

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון אמר: "שמחנו לארח את הכינוס של הוועידה הכלכלית השנתית של תנועת המושבים. הדוברים עסקו במגוון האפשרויות הכלכליות של האגודות השיתופית. המושב של היום שונה במבנה מהמושב של שנות ה-80. על האגודות השיתופיות להשקיע מאמץ בלימוד והיערכות לעתיד לצורך רכישת כלים שיאפשרו ניהול של משאבי הקרקע. אין ספק, ככל שהאגודה תתמיד בחיפוש חלופות, הדבר ישפיע על התמורות הכלכליות".

יועמ״ש ויו״ר אגף הקרקעות של תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח עדכן את הנוכחים בנושא קרקעות וחוק ההתיישבות: "האגודה החקלאית בימינו צריכה להתרכז בניהול אמצעי הייצור שלה, להשקיע מאמצים גדולים בלייצר עוגן כלכלי לחבריה. החיפוש אחרי מיזמים כלכליים יכול להיעשות בעזרת תנועת המושבים וביחד נייצר הכנסה כלכלית שתגוון את הפרנסה במושב ותבטיח יציבות כלכלית לאורך זמן לאגודה ולחבריה. כמו כן הסביר עו"ד יפרח  לחביר המושבים על חוק ההתיישבות וחשיבותו לאגודה החקלאית ועל מדיניות משרד החקלאות בעניין".

רכז הדרום של תנועת המושבים, מאיר צפרירי שיזם והפיק את הועידה אמר: "הרעיון לקיים ועידה כלכלית, להנהגה במושבים באזור הדרום, נוצר מתוך הצורך של האגודות לייצר הכנסות נוספות זאת לאור הקשיים הכלכליים של חברי המושבים בין השאר מהחקלאות. לשם כך קיימתי את הועידה בכדי לתת כלים, בכדי לעשות חיבורים עם יזמים בתחומים שונים או בכדי להרים מיזמים כלכליים למושב".

במהלך הועידה התקיים פאנל מרכזי בנושא "שיתופי פעולה כלכליים במושבים- פוטנציאל הזדמנות". את הפאנל הוביל והנחה יו"ר אגף המשק של תנועת המושבים, פלג אוריון שאמר: "תרומתו הגדולה של הכנס היא בכך שהיא חשפה בפני המשתתפים שלל אפשרויות ליוזמות ופיתוח עבור המושבים. הנהלות שיאספו עתודות קרקע עבור מיזמים משותפים במסגרת המושב יוכלו ליצור שותפויות עם גורמי חוץ ולהשיג בכך תרומה כלכלית לשנים רבות קדימה בעבור חברי האגודה".

במהלך הפאנל אמר מנכ"ל מבט מושבים, יוגב שריד: "יש מושבים בדרום שלא עשו תצ"ר. המנהל מתחיל ליישם את זה ולהסדיר את השטחים העודפים ואת השימושים החורגים. רו"ח יהודית קריסטל, מנהלת מחלקת מושבים בברית פיקוח אמרה:  "קיים פיקוח והדרכה על הקואופרציה ועל החקלאים. עם השנים פיתחנו שירותים תומכים כמו מחלקה כלכלית לבדיקת היתכנות של פרויקטים".

מנכ"ל מימי הנגב, דוד צפרירי: "אנחנו נותנים את כל שירותי המים ל- 60 מושבים מקבלי שירות. אנחנו מטפלים ב- 10 אלף צרכני מים. השירותים שאנחנו נותנים כולל מי שתיה ומים לחקלאות והנושא המרכזי שאנחנו עובדים עליו ומצטיינים בו הוא השירות לצרכן".

יגל יוסף מנהל פיתוח במנורה מבטחים אנרגיה: "בשנה וחצי האחרונות נכנסנו לפעילות של שדות סולאריים בישראל. זה ממקסם למושב את ההכנסות.

סמנכ"ל חברת מבוא שומרון תחנות דלק, משה זינגר: בתקופה האחרונה המנהל עושה אכיפה ותחנות פנימיות רבות במושבים נסגרות. המגמה היא ללכת לתחנות חיצוניות שנותנות שירות, דבר אשר מהווה מקור הכנסה לאגודה.

אילנית ניר לוי, מנהלת החטיבה העסקית ברימקס נדל"ן: "במושבים יש עתודות קרקע ליזמיות כלכליות תוך כדי שמירה על הצביון של ההתיישבות. אנחנו חוסכים לא מעט כספים לאגודה. רימקס מביאה גם מיזמים כלכליים לאגודה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה