לאכול בריא יותר- גידולים אורגניים והידרופוניים בבית- בואו לגלות למה וכיצד

$(function(){setImageBanner('86a7ef46-642b-414c-8edc-b2fbacdc825d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

רוב האנשים קונים ירקות ופירות בסופר- מרקטים, או בשווקים. לא רק שהם נתונים למחירים משתנים בעבור המוצרים הבסיסיים כביכול, הם גם לא באמת מודעים למה עובר הירק/ פרי מהגידול עד שהוא מונח להם על הצלחת. אין צורך בתחקיר מקיף של אמנון לוי או מיקי חיימוביץ' כדי לנחש, או להניח באופן טבעי שלא מעט כימיקלים וחומרי הדברה שונים ואפילו מסוכנים יושבים לנו בתוך המקרר. רוני חדידה (31) מאשדוד, הבעלים של סניף "הידרושופ" הממוקם בכפר בילו מסביר איך עושים את זה בבית.

קרדיט צילום" עמוד הפייסבוק "הידרושופ"/ עידית רש

מה גורם לבחור עירוני שגדל וחי באשדוד להתמקצע בתחום חקלאות?

"אשתי טבעונית בשנים האחרונות ובכלל, החלטנו לאמץ אורח חיים בריא יותר בבית. ככל שהתעמקנו יותר בתחום גילינו שהרבה ממאכלים שאנחנו רגילים לקנות בסופר- ניתן לגדל בתוך הבית וכך גם אימצנו תחביב חדש, שהיתרונות שלו רבים- ירקות ופירות לא מרוססים, טעמים חזקים ואיכותיים יותר. בשנים האחרונות פיתחנו מודעות לגידול צמחים באופן עצמאי".

ככה הגעת להידרושופ בעצם?
"כחלק מהמחקר והחיפוש שעשיתי באופן אישי אחר האמצעים והכלים שיאפשרו לי גידול ביתי, נחשפתי לרשת הידרושופ- הותיקה והמובילה בתחום ומחזיקה כיום תשעה סניפים ברחבי הארץ".

חדידה, מעצם היותו יזם ואיש עסקים ראה את הפוטנציאל הגלום במהרה, יחד עם האהבה וידע שרכש החליט לפתוח סניף משלו ולתת לבשורה מעוף.

איך מתחילים?

"כל אדם יכול להגיע לאחת מחנויות הרשת ולהיעזר בצוות המקצועי והמיומן שיסביר, ידגים וייתן טיפים ועצות. אפשר להתאים את סוג הגידול בהתאם לתנאי המחייה. גרים בדירת קרקע? יש בפניכם אפשרויות שונות- החל מגידול עציץ עד למערכת הידרופונית מתקדמת. גרים בדירה? תמיד תוכלו להקים אוהל מיוחד כחלל לגידול ולהתאים את כל האביזרים הנלווים".

יש משהו שיותר קל לגדל?

"רוב האנשים מתחילים בגידול "ירוקים"- פטרוזיליה, נענע, חסה, בזיליקום ועוד... משם אפשר לעבור לעגבניות, פלפלים ותותים. מגדלים מקצועיים יותר יכולים לגדל סחלבים או גידולים הידרופוניים למיניהם". 

מה זה בעצם גידול אורגני? חקלאות אורגנית היא צורת חקלאות אשר נסמכת על ניהול של מערכת סביבתית ומנסה להקטין או למנוע את השימוש בתשומות חקלאיות חיצוניות, בעיקר כימיקלים סינתטיים ואורגניזמים מהונדסים גנטית.
אדמה, אור, מים ואוויר- הם תנאי הגידול השונים שכל צמח זקוק לו

אדמה- היא המצע בו גדלים שורשי הצמח, המאפשרים לו את האחיזה ואת ספיחת הדשנים והתוספים מהמים. בעוד שבמצעים מתקדמים נוכל למצוא גם את מצע הקוקו-פרלייט (שבבי קוקוס ואבן קלה) ומצעי ההידרו למיניהם. מצע גידול איכותי יבטיח איכות בגידול. הבסיס של כל צמח מתחיל פה.

אור- האור נותן לצמח את האנרגיה, האור הכרחי והינו חלק מתהליך הפוטוסינתזה, שהוא תהליך הגדילה הטבעי של הצמח. במערכות הגידול הביתי יש לנו שליטה מלאה על התאורה, מה שמאפשר לנו לגדל צמחים איכותיים בכל מקום ללא תלות באור השמש.

מים- כמו שאנו שותים מים - כך גם הצמחים שלנו. מים הכוללים דשנים ותוספים נדרשים בשביל להבטיח לנו תנובה באיכות הגבוהה והאיכותית ביותר שנשאף אליה. למים חשיבות גבוהה ולא מבוטלת. המים מרווים את הצמח והדשנים הם בעצם האוכל שלו.

אויר- כמו בני האדם, גם צמחים צריכים לנשום. אבל צמחים אינם נושמים אוויר, אלא פחמן דו חמצני. הדרך הקלה ביותר להבטיח אספקה של פחמן דו חמצני לצמח בחלל הגידול היא באמצעות מפוחים או ונטות. החלפת האוויר בחלל הגידול הינה הכרחית.

"את כל תנאי הבסיס הללו ויותר, אנחנו מציעים ללקוחות. החל מכל סוגי הזרעים (פירות, ירקות ופרחים) וכלה במערכות גידול, מערכות תאורה ואוורור, שמדמות את התנאים האידיאליים למה שהצמח היה מקבל אילו היה צומח בטבע. הסביבה ה"נכונה" נותנת  את אותם התנאים לאורך כל ימות השנה", מסביר חדידה.

מה זה גידול הידרופוני? הידרופּוניקה היא גידול צמחים במצע מנותק ללא שימוש בהזנה דרך אדמה דשנה. קיימות מספר שיטות לעשות זאת. בתנאים טבעיים, האדמה היא בעצם מאגר החומרים המזינים, אך האדמה עצמה אינה חיונית לגידול הצמחים. בעזרת השורשים, הצמחים יכולים לספוג את החומרים המזינים שבאדמה כשהם מומסים במים. כאשר החומרים המזינים הדרושים לצמח מוספים באופן מלאכותי למי ההשקיה של הצמח, הצמח אינו זקוק למצע אדמה עשיר כדי להתקיים. ניתן לגדל כמעט כל צומח בעזרת הידרופוניקה, אך צמחים מסוימים מתאימים לכך יותר מאחרים.


מעבר לכך, הגידול ההידרופוני מזרז את קצב הגדילה פי 1.5. כמובן שיש צורך בידע רחב יותר על מנת לשלוט בתחום- החל מרמות חומציות (PH)-, אל רמות מוליכות (EC) ועוד, להבדיל מגידול במצע אדמה שהוא הרבה יותר "סלחני".

בסניף 'הידרושופ' תוכלו למצוא את ציוד הגינון המתקדם והאיכותי ביותר על מנת לאפשר לכם ליהנות מגינה וצמחים באיכות הגבוהה ביותר. יותר ויותר אנשים בישראל גילו את העולם הקסום של הגידול, את ההנאה המתמדת מתהליך הגינון ומתוצאותיו.

"אין בכלל תחרות לאיכות ולטעם הנהדר של העלים האלה ובסופו של דבר, הגידול הביתי הוא אחלה תחביב שגם מקנה אורח חיים בריא ויכול להיות רלוונטי עבור כל אדם שרוצה לשפר את איכות חייו", אומר חדידה ומזמין אתכם לבוא לבקר בסניף "הידרושופ"

מוזמנים להגיע לאירוע הפתיחה הרשמי של הסניף שיתקיים ביום שישי, 12 בפברואר

החל מהשעה 12:00 בצהריים.

חפשו ב"וויז"- 'הידרושופ כפר בילו'.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה