ד"ר אורית רז תושבת תלמי יחיאל היא האישה היחידה בארץ מנהלת מחלקת אורולוגיה באסותא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9936be9c-fea0-4508-a030-35a0d095c725','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9936be9c-fea0-4508-a030-35a0d095c725','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ד"ר אורית רז היא האישה היחידה בארץ שעומדת בראש מחלקת אורולוגיה בבית חולים.
היא רק בת 44, נשואה פלוס 3 וגרה במושב תלמי יחיאל במועצה האזורית באר טוביה. מאז ספטמבר האחרון עם פתיחתו של בית החולים אסותא, היא עמלה בבניית מחלקה מקצועית שנותנת את הטיפולים המתקדמים ביותר בתחום האורולוגיה

ד"ר אורית רז

בספטמבר האחרון, נפתח ביתהחולים אסותא באשדוד, אז גם נכנסה ד"ר אורית רז לתפקידה כאישה היחידה בארץ שעומדת בראש מחלקת אורולוגיה. אורולוגיה היא ענף ברפואה שמתמקד במערכת השתן בגברים ונשים ובכל מה שקשור למערכת המין בגברים. לכבוד יום האישה הבינלאומי אנחנו משוחחות על המסלול שעשתה בחייה, הבחירה בתחום שיש בו מעט מאד נשים והשילוב בין קריירה ומשפחה.

מה הביא אותך לבחור דוקא בתחום האורולוגיה?

כשהתחלתי בהתמחות היו מעט מאד אורולוגיות, חשבתי שאהיה אורטופדית כי אני מאד אוהבת את עבודת הידיים, לתקן דברים, וביום הראשון שהתחלתי ללמוד אורולוגיה, המתרגל שאל מי רוצה להיות אורולוג ואמרתי "נו יאללה, אני" רק כדי שיסיים כבר את השיעור המשעמם ואוכל ללכת לשתות קפה", היא צוחקת.

"אבל אז הוא הראה לנו את כל האופציות ומה זה אורולוגיה ואיזה ניתוחים יש ותוך כדי עבודה התאהבתי במקצוע. זה תחום מאד רחב, יש ניתוחים מאד גדולים יש פרוצדורות מאד מגוונות גם בנשים, ילדים, גברים וזה מקצוע מאד מעניין.

התת התמחות שלי היא באורולוגיה אונקולוגית. אני מאד אוהבת את האונקולוגיה כי זו אונקולוגיה שמרפאה, למשל, אם יש גידול בכליה, מוציאים רק אותו והחולה בריא. אורולוגיה אונקולוגית זה כל הנושא של גידולים באברים שקשורים באורולוגיה: בכליות, בשלפוחית ובערמונית".

ד"ר אורית רז

את הרשיון לעסוק ברפואה היא קיבלה ב-2005 ובשנת 2011 סיימה את ההתמחות בבי"ח אסף הרופא ונהייתה אורולוגית מהמניין.

משם יצאה לשנה של עבודת מחקר בקנדה בתחום של אם. אר. איי ערמונית וטיפול פוקאלי בסרטן הערמונית והייתה שותפה לפיתוח השיטה של "צריבת גידולים".

"ב-2009 הנושא עוד היה בחיתוליו, הייתי שותפה למחקר, לפיתוח וליישום השיטה על עשרת החולים הראשונים". היא חזרה לאסף הרופא לתקופה של שנה וחצי ויצאה להתמחות נוספת בסידני שבאוסטרליה בנושא "ניתוחים זעיר פולשניים", שם צברה ניסיון רב בניתוחי רובוט, "עשיתי מעל 1000 ניתוחים", היא מספרת. "חזרתי לתל השומר כרופאה בכירה לשנתיים, שם ישמתי את ניתוחי הרובוט וביופסיות של ערמונית באם.אר.איי".

את מגיעה לבית חולים חדש עם פתיחתו, כאישה מנהלת המחלקה היחידה בארץ, צריך לבנות הכל מאפס, זה מאד מאתגר.

"נכון, התפקיד באסותא מאד קשה ומאתגר, בניתי בשלב ראשון את המרפאה ולאט לאט הכל נבנה. היום המרפאה נותנת שירות ברמה מאד גבוהה עם הטיפולים המתקדמים ביותר, והיא לא נופלת מהשירות בתל השומר ובבתי חולים גדולים אחרים בארץ. המחלקה נבנית צעד אחר צעד. אנחנו מחנכים מתמחים, מגבשים צוות טוב של רופאים בכירים, וחשוב לנו לתת שירות טוב. לבוא לאסותא זה לא כמו ללכת לבית חולים אחר, לחכות שעתיים ולהגיד "בסדר", מדובר בבית חולים חדש ואנשים מצפים לקבל שירות של אסותא וחשוב לנו לעמוד בציפיות. זה מאד קשה כי לא תמיד יש כוח אדם ולא תמיד עומדים בזמנים אבל זו השאיפה, להביא את הרפואה המודרנית לפריפריה ולתת פה איכות ושירות טוב.

ד"ר אורית רז

אני מניחה שלאורך כל הדרך וגם היום את נמצאת בסביבת עבודה גברית מובהקת, איך זה מרגיש כאישה?

"תמיד מסתכלים עליי אחרת ותמיד יש הערות. תמיד יש ציפיות או שאין ציפיות בכלל, תמיד יש את הסטיגמה שאת אישה. אבל כשאני מתחילה לעבוד עם אנשים, הם מבינים את האיכויות שלי והמקצועיות שלי. אומרים שיש לי יכולות כירורגיות טובות וזה הפתח ליכולת שלי לעמוד בתפקיד כזה.

רופאים בכירים בעבר נעזרו בי וסמכו עליי, והקשר הזה בין הרופאים חשוב כדי לקבל את המעמד המקצועי הגבוה שאני נמצאת בו היום.

אני גם חושבת שיש לי יכולת טובה לתקשר עם אנשים, מצד אחד בגובה העיניים עם המשפחות, עם החולים וגם עם העובדים, אני לא "פרופסור שחצן", ומצד שני כשצריך, אני יודעת להיות אסרטיבית, להעמיד אנשים במקום ולדרוש".

איך את מצליחה לשלב בין קריירה כל כך תובענית של לימודים קשים, עבודה של שעות ארוכות במשמרות, עם הבית והילדים?

"מאז ומתמיד הייתי אמא מאד מעורבת. ישנה מעט ועושה הרבה אחרי התורנויות והמשמרות. הילדים שלי בני 15, 11 ובת 6 חצי, כבר קצת גדלו והם יודעים לשמור אחד על השני. הם יודעים שכשאני איתם אני לגמרי איתם. אנחנו עושים הרבה ומבלים הרבה. גם מרחוק אני תמיד בשליטה. אני יודעת איפה הם, מה הם עושים ומה הם צריכים, בנוסף בעלי הוא אורטופד ובמערכת כזאת תמיד הבנו אחד את השני ויש שיתוף פעולה טוב.

רגע לפני סיום היא מספרת לי שבכלל לא ידעה אם היא רוצה להיות רופאה.

"בתחילת הדרך התלבטתי בין אדריכלות לרפואה. אמרתי לעצמי שבטח לא אעמוד בזה ואז אהיה אדריכלית. לא חשבתי שאסיים את לימודי הרפואה, אבל כל פעם שעברתי שלב הסתכלתי אל הפסגה הבאה ונמשכתי כמו מגנט לתחומים היותר קשים".

והפסגה הגבוהה מכולן הגיעה. ד"ר אורית רז היא כיום האישה היחידה בארץ שעומדת בראש מחלקת אונקולוגיה ומתמחה בטיפולים חדשניים ופורצי דרך בתחום, לכבוד יום האישה הבינלאומי היא דוגמה לאישה שדהרה קדימה והצליחה לפרוץ את כל תקרות הזכוכית בדרך. וזה קורה כאן כאן בבית חולים אסותא החדש באשדוד.

אנחנו נפרדות באיחולי הצלחה להמשך הדרך.

צילומי תדמית בכתבה :ליטל קורציג

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה