כל מה שאתם צריכים לדעת על לימודי משפטים

$(function(){setImageBanner('aa66a0cc-d4a8-4b2d-9239-a436e1be9543','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אם תמיד חלמתם לעסוק בתחום החוק והמשפט, לימודי משפטים זה בדיוק מה שאתם מחפשים! במאמר זה ניתן לכם את כל המידע הנחוץ לכם לקראת תואר במשפטים.

עורך דין פלילי

חלומה של אמא

כולנו מכירים את האמהות שמאחלות לילדים שלהן להיות רופאים או עורכי דין, או לכל הפחות להתחתן עם כאלה. אם כן, אין זה מפתיע כלל וכלל שזהו החלום של ילדים רבים, שגדלים ועובדים קשה כדי להגשים אותו. הסיבה לכך שזהו חלומה של כל אם יהודייה ובעצם, של כל אמא באשר היא, היא שמדובר על מקצוע יוקרתי שלא כל אחד עומד בתנאי הקבלה שלו וכאילו לא די בכך, לא כל אחד מצליח להגיע לאפשרות לעסוק בו ולהתפרנס ממנו. בהמשך נסביר את הסיבות לכך בהרחבה.

תנאי קבלה

אמנם יש ברחבי הארץ כמות גדולה של מוסדות לימוד, המציעים לסטודנטים ללמוד אצלם לימודי משפטים ולכל אחד מהם תנאי קבלה משלו, אבל דבר אחד משותף לכולם: אצל כולם הדרישות הן גבוהות וכולם דורשים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי וכך גם לגבי ממוצע הבגרויות. ההמלצה שלנו היא ליצור קשר עם המוסד הלימודי הרצוי לכם, לגבי בחירתו נדון בהמשך, ולבדוק מראש מהם תנאי הקבלה שלו.

תנאים אישיים

רגע לפני שאתם בודקים מהם תנאי הקבלה שמוסדות הלימוד האקדמיים דורשים מכם חשוב שתדעו, שלמרות הקושי להתקבל ללימודי משפטים, קשה עוד יותר להמשיך ולא לנשור מהם לאורך בדרך ויותר מכך – קשה לעבור את מבחני הלשכה. לכן חשוב שתבדקו עם עצמכם, אם אתם מסוגלים, בשלב זה של חייכם, להקדיש את רוב זמנכם לשינון החוק העברי ולעמוד בדרישות הלימוד הנוקשות של לימודי משפטים.

מבחני הלשכה

כדי לעסוק בעריכת דין יש לעבור את המבחנים של לשכת עורכי הדין. מבחנים אלו ידועים כקשים מאוד ואחוז נמוך יחסית מבוגרי תואר במשפטים מצליח לעבור אותו בפעם הראשונה. אם כן, אם אתם רוצים ללמוד משפטים כדי לעסוק בכך ולא רק בשביל הידע הכללי, שגם הוא חשוב מאוד, כדאי שתהיו מוכנים נפשית לאפשרות, שתצטרכו לעשות את מבחני הלשכה יותר מפעם אחת ובכל פעם מחדש לשקוד יומם וליל על הלימודים.

בחירת המוסד האקדמי

בחירת התחום, אותו תרצו ללמוד, היא בחירה קריטית. אבל לא פחות חשובה ממנה היא הבחירה במוסד הלימודי הנכון! אם כן, חשוב לבחור במוסד מוכר וידוע, שיקל עליכם להתקבל להתמחות במשרד מוכר וידוע ואף לפתוח לעצמכם דלתות בהמשך לטיפוח הקריירה שלכם. כמו כן, חשוב לבחור במקום נוח מבחינה גיאוגרפית. כלומר, הוא צריך להיות קרוב לאזור מגוריכם או שתהיה לכם אפשרות ללון במעונות שלו. זאת, כדי שתוכלו להקדיש את זמנכם לעיקר – לימודי משפטים, במקום לבזבזו על נסיעות הלוך ושוב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה