איך מטפלים נכון בשיניים? ממה צריך להימנע? – ד"ר לאסט פולק מרדכי, תושב ניר ח"ן, בסדרת המלצות לטיפול יעיל בשיניים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1f76ec5c-fb3e-4f4c-9491-daccfed8d6a5','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1f76ec5c-fb3e-4f4c-9491-daccfed8d6a5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אנשים רבים נמנעים מביקור אצל רופא שיניים ממגוון סיבות אישיות, כמו "עכשיו לא כואב לי אז אין לי למה ללכת", "רופא שיניים זה יקר", "טיפול שיניים זה כואב", "מיטת הטיפולים= למיטת עינויים" ועוד מחשבות שונות. מה חשוב לדעת? למה ממש צריך להתייחס כדי למנוע את מורכבות הטיפול? איך תמנעו את הכאב והסבל?

ד"ר לאסט פולק מרדכי, בן  49 (נשוי+4 ) גר במושב ניר ח"ן, ידע מגיל מאוד צעיר במה ירצה לעסוק, במשך שנים למד רפואת שיניים וסיים התמחות בחניכיים והשתלות באוניברסיטת פייר ומרי קורי, בבי"ח סלפטרייר פריז צרפת, במחלקת פריודונטיה והשתלות .

ד"ר לאסט עסק במשך שנים, בכל סוגי טיפולי השניים, בבתי חולים שונים בארץ ובחו"ל, ומשמש כיום, כרופא משקם בקופת חולים כללית, וכן כרופא חניכיים והשתלות במרפאות פרטיות, ומנהל מרפאה פרטית במושב ניר ח"ן במועצה האזורית לכיש.

פגשנו את ד"ר לאסט, על מנת  לשמוע איך נוכל לטפל בשיניים שלנו בצורה יעילה, ואיך משחררים פחדים והימנעות מביקור אצל הרופא.

ד"ר לאסט פולק מרדכי

ד"ר לאסט מציין, שהדרך הראשונה למנוע או לטפל בבעיות נפוצות בחלל הפה, היא לפתח מודעות לתסמינים השונים ולא להתעלם מהם, במילים פשוטות, חשוב להתייחס גם לשיניים כחלק מאוד משמעותי בחיי היום יום שלנו.

ד"ר ממה נובע מקור כאבי השיניים?

"כאבי שיניים נוצרים בעצם, כתוצאה מפגיעות בחלקי השן השונים. הכאב יכול להיגרם מעששת, חורים, מחלות חניכים, דלקות חריפות בחניכיים, צמיחות או עקירות שיניים, חשיפת שורשים ועוד. הכאב משתנה ממקרה למקרה, ויתבטא ברגישות לקור כאשר ישנה חשיפת שורשי השיניים ונסיגת חניכיים. אולם הוא יכול להתבטא בכאב חזק ועוצמתי אם מדובר במקרה של דלקת במוך השן".

"אחד מהגורמים המהותיים אשר גורמים לכאבי שיניים או חורים, הן הבקטריות, מה שגורם לפירוק זגוגית השן, הגורמת להיחלשותה עד כדי יצירת חורים ועששת. ולכן, הבעיות השכיחות ביותר הגורמת לכאבי שיניים, הן בעיות העששת והחורים. חורים עלולים להיגרם גם עקב המצאות חיידקים, באזורים המחורצים של השיניים הפנימיות עד לפירוק רקמת השן"

ד"ר מה הבעיות העיקריות שצריכים להתייחס במקרה של בעיות שיניים ?

"ישנם מספר בעיות ששזורות בבעיות אחרות, לכן צריך להתייחס תמיד מהבסיס, אחד התופעות השכיחות ביותר, אשר יוצרות בעיות בשיניים, הם בעיית עששת, מחלת חניכיים, רגישות בשיניים ".

בעיית עששת

"עששת מתרחשת כאשר בשכבת הפלאק, שכבה דביקה של חיידקים שמקורם בשאריות מזון ורוק, מתהווה על גבי משטח השן ומשתהה עליו לאורך זמן. עששת יכולה לגרום לרגישות בשיניים, להפרעה בתפקוד חלל הפה, לכאב מטריד וריקבון."

מי יכול לסבול מבעיית עששת ?

"כל אחד. מי שנמצא בסיכון גבוהה וצריך לבצע מעקב , הם בדרך כלל ילדים ומבוגרים.. הבעיה העיקרית מתחילה, בהתעלמות מחורים בשיניים "

איך אתה ממליץ להימנע?

"הכי חשוב לצחצח פעמיים ביום, ולהשתמש בחוט דנטלי מדי יום.  כמו שעושים באופן תקופתי בדיקות דם, גם ביקור תקופתי  אצל רופא השיניים וטיפול אצל שיננית מהווים אמצעי מניעה וטיפול עקבי שנחוץ בכל זמן "

 ד"ר לאסט פולק מרדכי

בעיות חניכיים

מה זה מחלת חניכיים ומה  הגורמים לה?
 "מחלת חניכיים מתבטאת באדמומיות בחניכיים, אבנית בשיניים ובשילוב עם בקטריות שגורמות להריסת העצם ועם הזמן לאיבוד השיניים."


איך מזהים את הבעיה?

"בשלב ראשון יש דלקת חניכיים מקומית עם אדמומיות ודימום מהחניכיים".

מי  יכול לסבול מהתופעה?
"מבוגרים וצעירים, אצל מבוגרים ברוב הפעמים מדובר במחלה כרונית ואם לא מטפלים בזמן טיפול מאבדים את השיניים לאחר מספר שנים. אצל צעירים לעומת זאת, המחלה מתקדמת הרבה יותר מהר ואיבוד השיניים מגיע במהירות."

מה גורם לבעיה ואיך ניתן להימנע?

"גורמי המחלה הן גנטיקה, חוסר צחצוח השיניים, אבנית מרובה ובקטריות, ומושפע מהמערכת החיסונית של האדם."

"ההמלצה שלי, היא לערוך ביקור אצל רופא השיניים באופן קבוע, ושימו לב אם החניכיים רגישות או מדממות. דלקות חניכיים מטופלות על ידי  ניקוי אבנית, צחצוח נכון ושימוש בחוט דנטלי. הקצאת שורשים  לניקוי עמוק בהרדמה, ובמקרים מתקדמים, ניתוח חניכיים. שמירה על מצב החניכיים ע"י תחזוקה שוטפת".

ממה נובעת רגישות בשיניים?

" חשוב לציין קודם שרגישות בשיניים, משתנה מאחד לאחר, על פי סף הכאב אותו הוא יכול להכיל. הרגישות נגרמת ברובו מכמה גורמים כגון " צחצוח לא נכון, שחיקת שיניים, עששת, נסיגה בגלל מחלת חניכיים דלקות ועוד".

האם בכל מקרה שחווים רגישות יש לפנות לרופא שיניים?

"אני יכול לספר לך, על מקרים רבים, בהם נתקלתי לא פעם, במטופלים שהרגישו תחילה כאב עמום, ואם הזמן התגבר עד שלא יכלו לחכות, והגיעו כבר במצב אקוטי, ואז הטיפול הופך למורכב יותר וכואב יותר. למרות שיש שימוש בחומרי הרדמה . אני ממליץ, באופן כללי  אם אתם מרגישים איזה שינוי , חווים טיפה כאב אין סיבה להמתין, הטיפול גם יהיה זול יותר אם תזהו את האיתות, ותלכו לבדיקה. לפעמים אפשר למנוע ולמזער את הנזק. הטעות ברוב המקרים, שאנשים מחכים לדקה 90 ".

 ד"ר לאסט פולק מרדכי

רבים חוששים להגיע לביקור אצל רופא שיניים, איך אתה מציע להתמודד עם הפחד ?

"פחד מרופא שיניים, מבוסס על פחד מתסריט פנימי שיש למפוחד בראש, מסרטים שראה או סיפורים ששמע .הבעיה העיקרית, שלעיתים הפחד הופך למצוקה של ממש, רק מעצם המחשבה, על הביקור אצל רופא השיניים, והמחשבה על החדר הלבן, הכיסא המתרומם , רעש "המקדחה", ומגש המכשירים".

"אני אומר קודם כל לעשות את הצעד הראשון, ולהגיע עוד לפני שיש כאבי שיניים, ביקור שגרתי אצל רופא שיניים, יכול לשחרר את התחושה שמגיעים עם כאב וסבל. כשמגיעים בצורה נינוחה ורק על מנת לבדוק שהכול תקין, הלחץ יורד. ברגע שכבר נשכבים על מיטת הטיפולים, ומקבלים את ההרדמה, הפחד משתחרר. החכמה זה רק לעשות את הצעד הראשון בדרך למרפאה".

"הכי חשוב בעיניי, לא לתת  לפחד למנוע טיפול. חיידקים מחלל הפה, עלולים לגרום לדלקות וזיהומים, ממש חשוב  להקפיד על בריאות הפה. חשוב לזכור שרפואת השיניים מציעה כיום פתרונות טובים ונוחים, לכל מי שפוחדים להגיע לטיפול".

לייעוץ וקביעת טיפול  במרפאת ד"ר לאסט פולק מרדכי חייגו לטלפון : 052-2624887

לטיפים על  מגוון הטיפולים בשיניים, עקבו אחר המלצותיו של ד"ר לאסט פולק מרדכי באתר יישובניק נט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה