10 אלפים שקלים לזוכים בחידון חמיצר ושביל האור

$(function(){setImageBanner('2eadf30a-da3b-4792-a9b9-cdd58a54a3b5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

10 אלפים שקלים לזוכים בחידון חמיצר ושביל האור
ביום חמישי שעבר התקיים בביה"ס שדה בניצנים טקס חולקת התעודות והפרסים למשתתפי חידון "בעקבות חמיצר ואוצרות שביל האור" של חוף אשקלון , החידונאי דן חמיצר: "זה מיזם מדהים ונכון לא רק לתושבים אלא גם למתעניינים בנופי ארץ ישראל ואתריה"

כתשע שנים מקתיי פסטיבל "שביל האור" במועצה א=האזורית חוף אשקלון, זאת  במטרה לחבר בין תושבים ומטיילים, לאתרי הטבע והמורשת הרבים הפזורים בו. המסלול, הנמשך לאורך 52 ק"מ, מתחיל בחוף ניצנים ועובר כמעט בכל יישובי המועצה ומסתיים בחוף זיקים.

בחג סוכות יצא לדרך חידון ארצי בשיתוף משרד התיירות - "חמיצר ואוצרות שביל האור", בו הופיעו 30 חידות שחיבר החידונאי דן חמיצר, באתר האינטרנט של המועצה. על החידות ניתן היה להשיב מהבית, אך גם "חייבו" הגעה לחלק מהאתרים בשטח. בחנוכה הסתיים שלב א' והנתונים הצביעו על כ-20 אלף משתתפים בחידון מכל הארץ. מתוכם, כ-110 עלו לשלב הגמר שהתקיים בחנוכה ומתוכם הצליחו להשיב על "שאלת ראש המועצה" 13 איש. שלושה מהם זכו במקומות הראשונים וקיבלו תעודות הצטיינות ופרסים כספיים בשווי כולל של 10 אלפים שקלים. היתר קיבלו תעודות הוקרה.

צילום : יאיר הרוש

הטקס החגיגי התקיים ביום חמישי בביה"ס שדה "שקמים" בניצנים, במעמד ראש המועצה ודן חמיצר, חלק ממשתתפי החידון וכמובן הזוכים. נציגות מכובדת נרשמה לפתח תקווה: הדס בראון במקום הראשון ועופר וולד במקום השני. רחל עברון מקיבוץ סעד במקום השלישי.

הדס בראון אמרה שהחידון היה מאתגר ונהנתה לפתור אותו עם בנותיה. עופר וולד הדגיש שאשתו סייעה לפתור את חידת הגמר והאזור קרוב יותר מאשר חשבו בתחילה. עבור רחל עברון, שעובדת באזור, היתה זו היכרות מרתקת לראות מזווית אחרת את האתרים המוכרים, הפעם מזווית היסטורית.

פותרים נוספים ענו על חידת הגמר והיו בטקס: שאול ברוכין מניצן הדגיש שכל המשפחה עבדה יחד ומה שהרוויחו מכך היה אהבת וידיעת הארץ והגיבוש המשפחתי. דורי גלילי משדרות הגיע לפני שבע שנים מהקריות והחידון נתן לו הזדמנות להכיר את האזור לעומק. עבור עמליה סופר ואליעזר אבו מבת הדר, מדובר בעוד חידון של מושא הערצתם, חמיצר וחידותיו. "לא ויתרנו, יצאנו לשטח והכרנו את המקומות מקרוב", אמרה סופר. (פותרים נוספים שלא הגיעו מיכל פלדמן אזולאי ממושב הודיה,  מתן פנחס מאשדוד, גבריאלה עשירי מבית חשמונאי, אביה שפר ממרחב-עם, תמיר רוזנברג מקרית טבעון ושלומי דאודי מחדרה).

חמיצר אמר כי "'שביל האור' הוא מיזם מדהים ונכון לא רק לתושבים, אלא גם למי שמתעניין בנופי ארץ ישראל ואתריה. זה דבר ממש מרגש. אני חושב שזה נכס גדול ושמחתי נורא שזה הגיע לסיומו בצורה כזו יפה, לראות את מלח הארץ מתמודדים בצורה כזו יפה, לא רק עבור הפרסים. איך אמר אחד: 'לא זכינו, אבל זכינו להכיר את השביל'".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון: "המטרה היא לחבר בין אנשים לנופים והחידון מגשים את האמירה הזו. ראינו אנשים מקרוב ומרחוק ולקראת הפסח נמנף את החידון, עם חידות חדשות של חמיצר במשחק 'האפיקומן' בדגש לתושבי המועצה. כך נוכל להנגיש את השביל למגוון תושבים רחב יותר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה