בפעם השלישית ברציפות: תחרות "עדי שף" לזכרו של חלל צה"ל עדי בריגה ז"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b1ef8e47-cb1d-439b-99ae-fab575fd5c31','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b1ef8e47-cb1d-439b-99ae-fab575fd5c31','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

יממה לאחר פגיעת הרקטה באזור מיושב במועצה האזורית חוף אשקלון, נמשכה השגרה ואירועי חנוכה התקיימו כסדרם. הערב (ב') קיים מתנ"ס המועצה בפעם השלישית את פסטיבל "עדי שף" לזכרו של חלל צה"ל עדי בריגה ז"ל. בתחרות, שעוסקת בעולם הקולינרי אותו אהב, השתתפו נציגים מאורט צריפין, מהגדוד בו שירת, מנוער חוף אשקלון ועוד. אחותו מיכל בריגה: "זו שנה שלישית שאנו עסוקים בעשייה ובזיכרון, התייחדנו עם זכרו של עדי דרך הבישולים ועולם הקולינריה שכל כך אהב". ראש המועצה, יאיר פרג'ון: "דמותו המיוחדת של עדי חקוקה בליבנו לעד ובכל אירוע אנו למדים עליו דברים חדשים מהמשתתפים, החברים והמשפחה".

רס"ל עדי בריגה ז"ל (23) ממושב בית שקמה היה חייל מילואים כאשר נהרג מפגיעת טיל בשטח כינוס במבצע "צוק איתן". יחד אתו נהרגו עוד שלושה חיילים. הוא הניח אחריו שני אחים (מיכל ורפאל) והורים פנינה ודוד. החלום הגדול של עדי היה להתמקצע בעולם הקולינרי ובוגר בית הספר לבישול "תדמור".

 

לפני שלוש שנים יזמה המועצה האזורית חוף אשקלון את תחרות הבישול לזכרו כשבמרכזה מנות ותפריטים שכל כך אהב. "שלוש שנים שאנו עוסקים בזיכרון ועשייה ובכל פעם אנו מתייחדים עם זכרו דרך הבישול והעשייה שכל כך אהב. להיות באירוע זה לראות אותו דרך הריחות, האוכל, השפה והטעמים ובכל העולם הקולינרי". החלום הגדול של עדי, הוסיפה מיכל, היה לעסוק בתחום.

 הקבוצה הזוכה

למרות שערב לפני כן נורו רקטות לעבר המועצה, האירוע התקיים כמתוכנן. "אנחנו חווים את זה כל פעם מחדש. זה מחזיר אותנו לצוק איתן ולהבנה שלא יהיה שקט וזה עושה את זה יותר כואב", אמרה מיכל.

 

בתחרות השתתפו גם אורה ומשה דגורקר, הוריו של חלל צה"ל ברק רפאל דגורקר ז"ל מגן יבנה, שנפל יום לפני עדי. המשפחות נפגשו במפגשי תמיכה ומאז התחברו ונקשרו אחת לשנייה.

באירוע השתתפו שש קבוצות: אורט צריפין שם למד עדי (בנוכחות המורה יגאל הורוביץ), גדוד 75 בחטיבה 7 בה שירת עדי, קבוצת נוער של המועצה, קבוצת ברק (על שם החייל ברק רפאל ז"ל), קבוצה מהסוכנות היהודית (שותפות יחד- קרית מלאכי, חוף אשקלון וטוסון-ארה"ב) וקבוצת חברים-משפחה.

שש קבוצות התחרו הערב בהכנת מנות שעדי אהב. הפעם, המאכלים היו על טהרת המטבח האיטלקי וכלל הכנת פסטות מקוריות, רביולי, לזניות וקינוחי שוקולד מפתיעים עם פסטה.

 ראש המועצה

סגל השופטים כלל את השף מיקי סוויסה, שף יוסי צרף, שף צ'רלי פדידה, שף צחי בוקששתר ופנינה, אמו של עדי. הקבוצה שזכתה במקום ראשון היא קבוצת החיילים: מקום שני קבוצת הסוכנות היהודית ומקום שלישי תלמידי אורט צריפין.

 

השף מיקי סוויסה סיכם את האירוע: "מה שמיוחד במפגש הוא האווירה המיוחדת, ההירתמות למשימה והרצון לבוא מהבוקר ולהכין מטעמים שבכל שנה רק משתבחות ושני שפים בעלי שם התלהבו מאוד".

 

השף בוקששתר אמר: "זה אירוע קסם. אני חושב שכל אחד שאוהב בישול, היה רוצה להיזכר ככה, בלקדם את הנושא, באירוע של שמחה ואוכל ואהבה. כל הכבוד למשפחה שלו שעתה דבר כזה".

השף פדידה העניק לפנינה שתי סיכות בהן זכה בתחרויות שפים, הוקרה לבנה שלא הספיק להגשים את החלום.

 

פנינה בריגה אמרה בסיום האירוע: "האירוע ממלא ומזכיר את עדי. מצד אחד זה מתעתע, אך מצד שני זה עושה טוב לראות את כולם עוסקים בחלום שלו שהיה להעניק, לאהוב דרך הבישול".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון ברך את הנוכחים וציין כי התחרות הפכה למסורת בחג החנוכה: "האירוע חשוב למשפחה ולנו כקהילה. העובדה שהמתנ"ס והמועצה נרתמה כפרויקט, לא חד פעמי אלא כמסורת, מדבר בעד עצמו. כשמגיעים החבר'ה מהצבא והיחידה זה חשוב לנו וב"ה תמשיכו להיות אתנו גם בשנים הבאות. ישר כוח לשופטים ולמשתתפים".

 צילום יאיר הרוש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה