איך הפכה הצעירה מגת לבעלת חברה שמגלגלת שישה מיליון שקלים בשנה

$(function(){setImageBanner('0d43fbb6-e434-4d80-abc5-474f14aa14ba','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יעל גלזר גדלה בלינה המשותפת, ולא יכולה עד היום לשכוח את המשבר הכלכלי שליווה את משפחתה ואת התקציב על סך 1,000 שקלים בחודש שהיה לה. אז לעצמה ולילדיה הבטיחה שיחיו אחרת, גילתה את עולם המסחר ברשת והפכה לסיפור הצלחה

ארבע בבוקר בקיבוץ גת. עובדי מפעל המיצים המקומי בדרך לעבודה, שם היו פוגשים עד לפני זמן לא רב את הנערה שקמה להכין עבורם את הכריכים. מדובר ביעל גלזר, היום בת 35, יזמית ומנכ"לית "גלזר הדרכה".

זו תורה שלמה. גלזר, צילום: גלעד פורת, q-elite beauty

גלזר, אם לשניים, למדה לסחור בהצלחה באי-ביי, ולפני שמונה שנים הקימה חברה שהפכה להצלחה שבמסגרתה היא מלמדת אחרים איך לעשות את זה נכון. מחזור המכירות שלה עומד על למעלה משישה מיליון שקלים בשנה.

"היינו בגת דור שגדל בלינה המשותפת", נזכרת גלזר. "זאת הייתה אחת הטראומות שהובילו אותי להחליט שהחיים של הילדים שלי יראו אחרת. הקיבוץ סבל ממשבר כלכלי חריף מאוד, וכל משפחה חיה על תקציב של 1,000 שקלים בחודש.

"הבנתי שכדי לתת לילדים שלי את מה שרציתי שיהיה לי, אצטרך לצאת ולעבוד. בקיבוץ זה התחיל באריזת כריכים לעובדים, משם עברתי לעסוק בכל מיני עבודות והמצאתי את עצמי מחדש בכל פעם לאט לאט. כסף ורמת חיים ראויה עמדו לנגד עיניי".

בצבא שירתה גלזר כמדריכת סימולטור מזל"טים, שם העבירה חומר מקצועי לא פשוט ורכשה יכולות שאז לא יכולה הייתה להכיר בחשיבותן. אחרי השחרור נכנסה לעולם ההיי-טק, אבל "שנאה כל רגע" כהגדרתה.

למרות שהיי-טק זו אפשרות לפתוח את הדלת לשינוי הכלכלי שכה רצית.

"זנחתי את זה, כי לא יכולתי לסבול את העבודה שצריך להקדיש את השנים הכי יפות שלי בעבודה עבור איזה בוס. העובדה שמישהו אומר לי מה לעשות לא נראתה לי הגיונית. אחרי שנה טסתי לארה"ב, עבדתי בעגלות וניהלתי משרד בפלורידה".

מה חיבר אותך לעולם המסחר ברשת?

"באחת מנסיעותיי שמעתי מחברה שמוכרת גיליונות ישנים של מגזין נוער באי-ביי. נדלקה לי נורה ענקית מעל הראש ואמרתי לעצמי שזה נשמע טוב, ושאני רוצה גם לנסות".

עם שובה לישראל החלה גלזר ללוות ילד עם בעיות התפתחותיות, אבל במקביל עסקה מבחינתה בעבודה האמתית שלה: ללמוד את אמנות המכירה באי-ביי. בתחילת הדרך מכרה כל דבר שהיה בביתה – טבעת, משקפי שמש, תקליטים ישנים. כך גילתה את הפוטנציאל הרב, ומצאה את האוצר שחיפשה.

"באותה תקופה הצטבר בישראל מלאי עצום של לגו באטמן", היא נזכרת. "רכשתי כאן קופסא ב-50 שקלים, וברשת מכרתי ב-150 דולר. מהר מאוד ניקיתי את כל המדפים בארץ מאותו הדגם, ובסיום אותה שנה התפטרתי מהעבודה".

כמה כבר צריך ללמוד בשביל למכור לגו?

"זו תורה שלמה. יש המון סוגים של מסחר כמו למשל דרופ שיפינג. מדובר במשלוחים דרך ספק ישירות ללקוח, מבלי להחזיק את המוצר אצלך בבית.

"זאת אפשרות מדהימה, כשבפועל יש לך חנות וירטואלית עם מלאי עצום של מוצרים מכל הסוגים שנמכרים בכל העולם. העניין פה הוא הקמת העסק מבלי להשקיע כסף".

להשתחרר כלכלית

אחרי שנה של מסחר גלזר הייתה יכולה לנוח ולראות איך הכסף נכנס לחשבון הבנק. אבל זה לא היה חלק מהחזון שלה: להשפיע על העולם סביבה. אז גמלה בליבה ההחלטה לפתוח את קורס ההדרכה הראשון.

"פניתי לשותף שהתמחה בשיווק וכתבנו יחד חזון משותף: לעזור לכלל אזרחי ישראל להשתחרר כלכלית על ידי השיטה שאני פיתחתי", היא מסבירה. "עברו שמונה שנים והחברה מצליחה ומונה 25 עובדים. אני אומנם עדיין חברת קיבוץ, אבל אפשר להגיד שהחלום שלי התממש.

"בגיל 29 יכולתי לבנות בית בכסף שהוא שלי ולגדל שני ילדים כמו שצריך. עם עשרות אלפים שלמדו בקורסים החינמיים ומעל עשרת אלפים איש שאיישו את הקורסים המורחבים. כיום הקורס הוא הגוף הגדול ביותר בישראל שמלמד סחר אלקטרוני".

אדם ממוצע, עם ידע בסיסי בטכנולוגיה, שמעוניין להתחיל במסע הקצר אל הכסף, לא יכול לרכוש את המיומנויות האלה לבדו ברשת?

 "קודם כל אני עשיתי את זה לבד. ואם עשיתי את זה לבד לפני עשר שנים, ברור שאפשר גם היום. הבעיה המרכזית היא שיש ברשת אינפלציה של מידע. גם אם בחור צעיר רוצה לבנות בית, את כל הידע באדריכלות הוא ימצא באינטרנט, וככה זה בכל תחום שהוא וקל ללכת לאיבוד.

"לכך מתווספת העובדה שכל הזמן מתרחשים שינויים במערכות. האופציה קיימת, ניתן ללמוד לבד ולהסתכן בקשיים כמו סגירת חשבון המשתמש מספר פעמים, בדומה למה שקרה לי. או שאפשר ללכת במסלול שאנשים כבר יודעים איך לצלוח באופן מקצועי. זה מה שאנחנו יודעים לתת וזה מה שהסוחרים מקבלים".

איך יעל גלזר המנכ"לית עם הגב הכלכלי מסתכלת היום על יעל גלזר חברת הקיבוץ שהכינה כריכים לעובדים?

"בגיל 5 ביקשו בעיתון הקיבוץ מילדי הגנים לקראת השנה החדשה לספר מה היית מאחלת לקיבוץ. ואני ביקשתי שיהיה לקיבוץ הרבה כסף. לא הפרדתי אז בין יעל לבין הקיבוץ. זאת הייתה מקשה אחת מבחינתי.

" חשוב לי שיהיה שפע לכולם. בהתפתחות שלי היה ברור שהתרומה לחברה חשובה לי, ואני מאמינה שחשוב להמשיך את אותו קו שהתחיל אז.

"לכן יוצא לי גם לקחת חלק ולתמוך בפרויקט 'נערי האור', המאגד קבוצת בני נוער מדהימים ונותן להם כלים ומיומנויות לחיים ומקום עבודה עתידי. בכל מקרה כסף זה דבר גדול, צריך לדעת איך להשיג אותו ויותר מכך מה לעשות איתו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה