נתפסו מספר תושבים ממועצה אזורית לכיש אשר פלשו לשטחים חקלאים

$(function(){setImageBanner('a0b78ebf-17b2-4ef6-bec5-a88884d0bf52','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

רשות מקרקעי ישראל תפסו מספר תושבים מיישובי המועצה האזורית לכיש, בכך שהם זרעו באופן בלתי חוקי בשטח חקלאי של כ-25 דונם השייך לאדמות מדינה וזרעו עליהן גידולים חקלאיים ללא היתר ובניגוד לחוק.

התושבים אשר הסיגו גבול השתלטו על קרקע ציבורית השייכת למדינה , אולצו לפנות את קרקעות  לאחר שאותרו במהלך ביקורת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה במהלך פעילות שיגרתית לניטור עבירות מקרקעין על אדמות המדינה.

הפולשים, בעצם השתלטו על הקרקע הסמוכה למקום מגוריהם וזרעו אותה במטרה להשיג רווחים כספיים לכיסם הפרטי, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק על חשבון הקרקע הציבורית.

 

המפקחים הגישו לפולשים התראה והבהירו להם כי אם לא יחזירו את הקרקע לקדמותה ולרשות למדינה תוגש נגדם תלונה פלילית למשטרה בגין עבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עברה שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, ולאחר שיפונו הם אף ייתבעו בתביעה כספית, בה יידרשו להשיב לקופה הציבורית את עלויות השימוש בקרקע והוצאות הפינוי.

 

בעקבות פעולות האכיפה של מפקחי רמ"י, הבינו הפולשים, שטענו כי מדובר בטעות, כי המפקחים נחושים להחזיר את הקרקע לציבור והעדיפו לפנות את הקרקע בעצמם, על מנת להימנע מתשלום עלויות השימוש בקרקע ועלויות הפינוי, שמוטלות במקרה של פלישה לאדמת מדינה על הפולשים.

 

הפולשים פינו את הגידולים מהקרקעות הציבוריות אותן תפסו והחזירו את הקרקע לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי ושילטו אותה בשלטים המתריעים מפני פלישות נוספות.

 

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "המדינה מאפשרת לשכור קרקעות חקלאיות ולעבדן בקלות ובמחירים שווים לכל נפש ברחבי הארץ. מוטב לחקלאים לפעול כחוק ובכך לוודא כי יבוליהם אינם מפונים מהקרקע. אין ספק כי אותם פולשים אשר פינו באופן עצמי את הקרקע, חסכו לעצמם ולקופה הציבורית בזבוז משאבים מיותרים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה