חינוך זה לא פוליטקה : ילדי גיאה לא פתחו את שנת הלימודים

$(function(){setImageBanner('0cf5e8c2-c7b5-468a-877c-5b297d2c6a5a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תושבי מושב גיאה, לא שלחו בבוקר 1.9 את ילדי המושב, למסגרות החינוכיות, במחאה על החלטת ראש המועצה, להעבירם לבית ספר מרוחק כ40 דק' נסיעה בישוב ניצן. חבר פורום חינוך במושב גיאה, איציק ירום אמר " כ-120 תלמידים לפחות בכל המסגרות השונות, כולל גנים לא הלכו היום למסגרות החינוכיות שלהם והמועצה עומדת בשלה לא מוכנה לזוז, הם לא מוכנים להגיע לפשרה".

תושבי גיאה מפגינים

מושב שלם, מילדי גן  ועד יב' לא פתחו הבוקר 1.9 את שנת הלימודים.

לפני מספר חודשים, בפתיחת תקופת הרישום לבתי ספר, נמסרה  הודעה רשמית להורי הילדים במושב  גיאה במועצה האזורית חוף אשקלון, הודעה  שהתקבלה להפתעתם, היא שהילדים העולים לכיתה א', משלושה ישובים שונים ברחבי המועצה, לא יוכלו מעתה ואילך להירשם לביה"ס 'חופים' הסמוך לאזור היישובים. ובמקום הוחלט להעבירם לבית הספר המרוחק כ40 דקות נסיעה בישוב ניצן. 

ההורים ניסו למצוא פשרה, וביקשו לרשום את ילדיהם לבית הספר  'שדות סילבר', הקרוב ליישוב 'גיאה', אולם גם פשרה זו לא התקבלה על ידי מקבלי ההחלטות במועצה .
הורי הילדים החליטו למחאות על החלטת המועצה, ופנו באמצעות פורום וועדי ההורים בחוף אשקלון,  למועצה לבדוק מה הסיבות להעברת הילדים, אך נותרו עם אותה תשובה.
 ביום שלישי האחרון הם הפגינו מול משרדי המועצה האזורית חוף אשקלון, אך לא קיבלו שום התייחסות מנציגי המועצה וראש המועצה. 
כשברחבי היישובים נפתחה שנת הלימודים, כ120 ילדי גיאה הפגינו מול משרדי המועצה . 
כך הפגינו הבוקר תושבי גיאה ביום שהיה אמור להיות יומם הראשון חזרה לספסל הלימודים  : 
תשובת המועצה : אין אפשרות ריאלית לרשום את הילדים
 
 במהלך חודשים, הוועד יצר תהליך של משא ומתן, מול המועצה ואחראית החינוך, ובמקביל תהליך חשיבה מושבי וקהילתי, לגבי בית הספר המתאים ביותר לילדים. תוך בחינת כל המשמעויות הכרוכות בכך. בתגובה שקיבלו מהמועצה הוסבר שאין אפשרות ריאלית לרשום את הילדים לבית הספר 'חופים' ,עקב בעיות בינוי, וכתוצאה מכך  הוחלט ע"י פורום רחב של הורי גיאה, לבקש רישום  לבית ספר 'שדות סילבר'.
הורי הילדים טוענים " ראש המועצה ואחראית החינוך מסרבים, לאפשר לנו לרשום את ילדינו לביה"ס זה הקרוב לגיאה,  ומתעקשים שנרשום את ילדינו לבית הספר 'ניצן'."
איציק ירום סיפר "אחרי המון לחץ, ביום שלישי האחרון בלילה ראש המועצה חשף את האג'נדה האמתית שלו: הוא רוצה למלא את בית ספר ניצן כדי שיוכל לקבל עוד תקציבים לבנייה. אני מבין את הראייה שלו שהוא רוצה לקבל תקציבים לבנייה, אבל הילדים של גיאה לא ילמדו בניצן בשביל שהוא יקבל את הכסף". 
כן לחינוך לא לפוליטקה
 הסיבות אשר בגינן מבקשים הורי גיאה לרשום את ילדיהם ל'שדות סילבר':
 
1. מרחק נסיעה בלתי סביר
10 דקות נסיעה ל'שדות סילבר' לעומת 40 דקות בדרך עמוסה בתנועת מכוניות לביה"ס 'ניצן' (לציין כי השנה הייתה מעורבת הסעה ל'ניצן' בתאונת דרכים). 
2. שעות פעילות לא נוחות
התאמת שעות הפעילות והלימודים לביה"ס 'חופים' בו לומדים שאר ילדי המושב ובהם אחים לילדים העולים לכיתה א' (אין התאמה כזו בבית הספר 'ניצן').
  
3. אופי ביה"ס, רוח וחזון
ביה"ס 'שדות סילבר' קטן (2 כיתות בשכבה) והינו ביה"ס צומח בעל אופי חקלאי וסביבתי המתאים לרוח מושב גיאה. 
"נפגשנו עם ר' המועצה מר יאיר פרג'ון והגב' יפית בוכריס בהזדמנויות שונות בהן הסברנו את נימוקינו לרישום ל'שדות סילבר', בפגישות אלו התבהר כי אין סיבה חינוכית/מנהלית אשר בגינה לא יוכלו ילדי גיאה להירשם ל'שדות סילבר'."
חשוב לדעת כי לבית הספר 'שדות סילבר' יכולת ונכונות לקלוט את ילדי גיאה למסגרתו בשנה הבאה ובשנים הקרובות ללא צורך בתוספת כיתות.
 
וועד ההורים מדגיש, כי מהחלטת המועצה הראשונית, על העברת 3 ישובים מביה"ס 'חופים', למסגרת אחרת במועצה, נותרה על כנה ההחלטה רק לגבי מושב גיאה, דבר המעלה ספק לגבי השיקולים העניינים של המועצה בקביעת אזורי הרישום.
 
לאחר שבועות רבים בהם ניסו להביא לשינוי ההחלטה וההבנה, כי שיקולים זרים מובילים את ההחלטה לגבי העניין, החלטו ההורים  כי אין מנוס מהחרפת המאבק.
לכן,  הוחלט ע"י הורי  הילדים במושב גיאה, בעקבות סרוב של המועצה להיענות לבקשתם , ילדי המושב מכל הגילאים והכיתות לא פתחו את שנת הלימודים כסדרה ושבתו.
 
תושבי גיאה מפגינים
תגובת המועצה האזורית חוף אשקלון :
ההחלטה לקביעת אזור הרישום לבתי בספר נעשית בין היתר בהתחשב  בנתוני ילודה ובתכניות בינוי וצמיחה. 
 
ראש המועצה רואה את תפקידו כמוביל את המהלך האסטרטגי של  מערכת החינוך במועצה
ובהחשב בנתונים אלה קבע ראש המועצה כי אזור הרישום לילדי גיאה  יהיה בבית הספר המעולה שלנו ניצן שבקיבוץ ניצנים.
ראש המועצה ומנהלת מח' החינוך נפגשו עם ההורים והסבירו את מכלול השיקולים. בראיה רחבה של כלל ילדי המועצה.
אנו בטוחים כי ילדי גיאה ייהנו מאוד מהשהות והלימודים בבית הספר ניצן -ניצנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה