הורי בית הספר הקהילתי באר גנים מודאגים : בית הספר נראה כמו אתר בניה

$(function(){setImageBanner('5ae0ac79-b7d0-4b29-8e3e-78b0e7674692','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פחות משבועיים נותרו לפתיחת הלימודים ובית הספר הקהילתי עדיין נמצא בשיפוצים. הורי התלמידים מאוד מודאגים וחוששים לשלוח את הילדים לבית הספר. "בית הספר אינו מוכן לקראת השנה החדשה, לא יהיו לילדים מתקנים ותנאים פדגוגים מינימליים, אין מסוף הסעים, החצר מלאה בחול, ואין תיחום של בית הספר מבחינה בטיחותית", אומרים בהנהגת ההורים. המועצה האזורית חוף אשקלון: " אנו עמלים בימים אלו על השלמת הליקויים והתיקונים הנחוצים" 

מאז הקמת הישוב באר גנים,  שימשו את התלמידים מבני מעונות וקארוונים ניידים כחלופה לבית הספר .

במשך 4 שנים שהו התלמידים במבנה זמני אשר לא תואם צרכים בסיסים ותנאים פדגוגים סדירים ללימודים.

בית הספר החדש, נבנה במהלך השנה האחרונה אמור להכיל את 190 התלמידים המתגוררים בישוב, ויהיה מורכב משבע כיתות לימוד לגילאים א'-ו'.

אך ימים ספורים לפני פתיחת הלימודים, בית הספר עדיין לא מוכן מבחינה בטיחותית, ואין את העזרים הבסיסים להתנהלות תקינה.

ההורים חוששים מאוד לשלוח את ילדיהם לבית הספר, וגם מודאגים שמא עבודות והבינוי לא יסתיימו בזמן  ויגלשו עמוק אל תוך שנת הלימודים.

בית הספר החדש בבאר גנים

בחודשים האחרונים הנהגת ההורים פנתה  לנציגי המועצה, במכתבים רבים ובהם ציינו את רשימת הליקויים והחוסרים ,שעדיין נמצאים בשטח בית הספר ובתוכו,  להלן הרשימה : 

*התיחום בשטח לא מספק 

*מסוף ההיסעים והחניה לא טופלו - הובטח להורים שהסכנה הביטחותית תוסדר במעבר למבנה החדש

* אין חיבור חשמל

*אין מזגנים בכיתות 

*  אין שום הצללה בחצר 

*אין מתקני חצר - כרגע יש רק חול ושבילים

* לא הותקנו לוחות בכיתות וכנ"ל מקרנים כעזר פדגוגי 

*אין וילונות   - יקשה מאוד על הקריאה מהלוח !

* אין ביתן לשומר

*הוקם מגרש ספורט ללא סלים ושערים - רחבת אספלט ריקה.

*לא הותקנו מתקני שתיה למרות שזה בתקן משרד החינוך

*לא הותקנו מתקני סבון ונייר בשירותים

*אין מחשבים לכלל המורים וגם לא כמות מספקת לתלמידים לצורך קיום שיעור ממוחשב אפילו לא למחצית כיתה."

חצר בית הספר

כבר מחודש ינואר, הנהגת ההורים התריעה על המחדלים הללו וביקשה מכל הגורמים לטפל ולקדם את עבודות הבינוי, על מנת להיערך לקראת השנה החדשה.

"פעלנו בנועם ובשיתוף פעולה , תוך הבנה והכלה של צורכי המערכת ומגבלותיה . היו פשרות בלתי נגמרות במבנה הזמני והשלמה עם ההבטחה כי הכל יוסדר עם המעבר למבנה הקבע אך לצערנו התבדינו ואנו נאלצים לסבול שוב את אותם ליקויים ו"פשרות" גם במבנה החדש ."

בית הספר  עדיין בשיפוצים

ההורים מזהירים וכועסים, "אנחנו לא מוכנים שעבודות הבינוי, יגלשו לתחילת השנה,ובכך יצטרכו תלמידי בית הספר, וביניהם ילדי כיתה א' החדשים, להיות בשטח לא מגודר, עם חול וללא חצר, דבר שמהווה  סכנה בטיחותית. "

בימים האחרונים הנהגת ההורים הקימו קבוצה בפייסבוק, בכדי לשתף את תושבי הישוב, בתהליכים ובליקויים במבנה בית הספר, דבר שככל הנראה עורר את נציגי המועצה לעשייה, וכך החל היום ( יום ג') טיפול בבעית החשמל והמזגנים, הרשימה עוד ארוכה וישנם פערים גדולים להשלמת הבינוי. 

אפרת יו"ר הנהגת ההורים ציינה "  אנחנו שמחים ונרגשים אחרי 4 שנים לעבור למבנה קבע מרווח וגדול, יחד עם זאת,  מודאגים  שחצר בית הספר נראה כמו אתר בניה, אני ממש בספק שיספיקו לסיים את כל המלאכה, עד תחילת שנת תשע"ח, בטיחות ילידנו היא בחשיבות עליונה".

תגובת המועצה האזורית חוף אשקלון  :

מוסדות הציבור בבאר גנים הוקמו בידי המועצה,  מתוך אחריות שהמועצה לקחה על עצמה,  לנוכח העובדה שמשרדי ממשלה התקשו לעשות זאת ואילו התושבים עצמם היו עסוקים בבניית בתיהם. 
ואכן מוסדות החינוך בבאר גנים הוקמו עוד קודם שהושלמה בניית הבתים הפרטיים. 
הבנייה הציבורית האינטנסיבית,  כוללת גם פיתוח ציבורי, ושחרור קרקעות לבנים הממשיכים,  ואת כל אלה עשתה המועצה, תוך כדי התמודדות רצופה, עם קשיים בירוקרטיים  ואתגרים לא צפויים. 
-
ראש המועצה מלווה מקרוב את הבנייה. בניגוד גמור לטענות של מקצת ההורים, הבניין כבר מחובר לחשמל ובימים אלה נעשית הרכבת המזגנים. המדובר במערכת מזגנים משוכללת והרכבתה תושלם כמתוכנן.  
-
בחצר  ביה"ס  אין מפגעים כבר עתה וכל עבודות הבינוי צפויות להסתיים עד מועד פתיחת שנת הלימודים.  צר לנו מאד על התנהגותם של חלק קטן מההורים שבמקום לשתף פעולה ולהוקיר את המועצה על מאמציה ועל  נכונותה לשאת על עצמה את ההתחייבויות של הממשלה, הם בוחרים למתוח ביקורת כוזבת ובודים תקלות שאינן קיימות.
-
בית הספר עצמו הוקם לפני כשש שנים ע"י מועצה אזורית חוף אשקלון,  בשיתוף גרעין המייסדים של היישובים באר גנים וניצן. כבר בתחילת הבנייה קבעה המועצה כי  בית הספר הנבנה יהיה ייחודי – בי"ס משלב (דתיים ושאינם שומרי תו"מ) -  עם כל הכרוך בכך. 
-
מלאכת ההקמה הייתה קשה,  בין היתר בשל הצורך להשיג  את סמל המוסד ממשרד החינוך,  וזאת בשל הימצאות בית ספר ממ"ד אחר במרחק של חמישה ק"מ, ובשל הצורך להשיג  את  הסכמת הממ"ד לבי"ס משלב.  
-
בבניית ביה"ס הושקעו כ- 11 מיליון ₪ ,מזה כ 4 מיליון ש"ח מתקציב המועצה.
מבנה ביה"ס מכיל מרחבים לימודיים פתוחים.
בשלב ב' תשוקם גת עתיקה שנחשפה במהלך הבניה והיא תשמש חצר פעילה עם ערך מוסף.
מבנה בית הספר נמסר במועדו – ואנו עמלים בימים אלו על השלמת הליקויים והתיקונים הנחוצים. 
-
צר לנו על כך שכמה הורים מגלים קוצר רוח ובמקום להעריך את המאמץ וההשקעה של המועצה, מותחים ביקורת לא הוגנת.  איננו מתעלמים מן הליקויים ואנחנו עמלים לתקן אותם ומצפים מן ההורים להיות שותפים לנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה