איך עוברים את החופש בלי לעבור את התקציב?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d6e77f36-adc4-47e3-910b-127443ec6b93','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d6e77f36-adc4-47e3-910b-127443ec6b93','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

חום יולי אוגוסט – החצי השני.
איך עוברים את החופש
בלי לעבור את התקציב?

תקציב משפחתי

חודש אוגוסט הוא מאתגר מאוד. רוב הילדים כבר סיימו את הקייטנות. צריך למצוא להם תעסוקה ועניין, לדאוג להם לבייביסיטר, להבטיח מקום בטוח להיות בו, וכמובן לדאוג לאוכל בריא וטעים.

איך נוכל לסיים את החופש הגדול מבלי לעבור את התקציב שקבענו לעצמנו?

התשובה היא: תכנון, היערכות ושיתוף.

זה אומר קצת עבודה עבורנו – אבל בהמשך יהיה שווה כל דקה. יש להיערך  לחודש הקרוב, גם מבחינת התעסוקה וגם מבחינת התקציב. שיתוף הילדים בתכניות לחודש הקרוב יכול להיות חוויה משפחתית מגבשת ונחמדה.

איך עושים את זה?

תכנון, היערכות ושיתוף בפעילויות

כדאי להכין רשימה של כל הפעילויות שהילדים יכולים לעשות לבד, ופעילויות  שאפשר לעשות ביחד עם ההורים. אם יש פעילויות שהבטחנו ועדיין לא ביצענו – נוסיף אותן לרשימה. 

מכינים רשימה של כל הפעילויות שמעניינות את הילדים, ומבקשים מכל ילד לבחור מתוכה מספר פעילויות שיתאימו לכל משפחה. למשל: סדנאות יצירה בבית, ציור, צביעה, עבודות יד למיניהן, ביקור ולינה אצל חברים, גן שעשועים, פיקניק בטבע, צעידה ספורטיבית במקום נחמד, בילוי בחוף הים ועוד. 

לא כל פעילות חייבת להיות מלווה בהוצאה כספית. יש המון אתרי אינטרנט שמפרסמים את הפעילויות בכל עיר, ויש המון פעילויות חינמיות למשפחות ולילדים. כדאי ושווה לבדוק. 

מכינים טבלה שבועית לכל שבוע עד סוף החופש, ומשבצים בה את הפעילויות. את הטבלאות תולים בבית במקום מרכזי שכולם רואים. טבלאות עושות המון סדר בראש, וכך כל אחד יודע בדיוק מה עושים בכל זמן נתון.

תכנון, היערכות ושיתוף בהכנת הארוחות

כל יציאה מהבית גוררת אחריה הוצאה כספית של קניית מזון, כי לאכול צריך...

את ההוצאה הזו אפשר לחסוך.

גם כאן מילות המפתח הן תכנון היערכות ושיתוף. שיתוף הילדים בכל התכנית הכלכלית של החודש הקרוב. מסבירים להם שיש תקציב מוגבל, ואפשר בהחלט ליהנות גם אם מביאים אוכל מהבית. מתכננים יום או יומיים קודם מה לקחת, מה כל אחד אוהב או יכול לאכול ומכינים רשימה.

זה דורש הערכות מוקדמת, כמובן: לתכנן ארוחות שנוכל לקחת איתנו, שמורכבות מכריכים, פירות, ירקות ועוד, שיחזיקו מעמד בצידנית במשך כל השעות שאנחנו מחוץ לבית, וכמובן המון מים.

תכנון, היערכות ושיתוף בהכנת המשקאות

נשמע מאוד זניח, אבל קניית מים ומשקאות אחרים לכל הילדים במשך היום היא הוצאה כספית גדולה, וגם אותה ניתן לחסוך.

יום קודם ליציאה מן הבית אפשר להקפיא בבקבוקים גדולים מים או כל משקה שאוהבים. מקפיאים מחצית מתכולת כל בקבוק, ולמחרת ממלאים את החצי השני ולוקחים איתנו לכל היום.

לזכור לקחת כוסות..

תכנון, היערכות ושיתוף בהכנת הציוד

כדאי להכין עם הילדים רשימה קבועה של כל הדברים שנצטרך מחוץ לבית במהלך הפעילויות. למשל:  כובעים, קרם הגנה, מגבונים, נייר ניגוב, צעצועים ומשחקים  ועוד.

הרשימה תשמש אותנו בכל יציאה מהבית על פי הצורך באותו יום. הילדים ישמחו להיות חלק מהתכנון, והנה להם תעסוקה נחמדה לעוד כמה שעות.

כך, כשיש לנו אוכל ומים קרים לכל היום וכל מה שצריך, אנחנו יכולים לטייל כמה שאנחנו רוצים, מבלי לבזבז עוד כסף...

סיכום

ילדים שמשתפים אותם, יהפכו להיות בוגרים אחראים ומודעים.

* הם יבינו שיש תקציב שחייבים לשמור עליו ואי אפשר לבזבז יותר ממה שיש.

* הם יהיו חלק מהתוכנית הכלכלית, יאהבו את זה, וירגישו בעלי משמעות בבית.

באופן הזה אנחנו משפרים את מערכת היחסים והתקשורת שלנו עם הילדים, והרווח הוא כפול ומכופל.

בהמשך, אפשר יהיה לשתף את הילדים בתכניות כלכליות נוספות לקראת החגים הבאים עלינו לטובה. ההיערכות הכלכלית לחופש הגדול ולחגים צריכה להילקח בחשבון בתכנון התקציב האישי והמשפחתי לאורך כל השנה, כדי שנוכל להיות מוכנים להוצאות המיוחדות כאשר הן מגיעות.

שיהיה לכולנו רק בשמחות!

דינה פרידמן

מגשרת ומאמנת אישית לדרך חיים וכלכלה מאוזנת, מאמנת מוסמכת CCIL

מחברת הספר: "באחריות – התקציב האישי והמשפחתי ניהול ואיזון"

http://www.dina-friedman.com

052-5117848

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה