ילד בן 10 יקבל פיצוי בסך 100 אלף ש"ח מהמועצה אזורית חוף אשקלון וביטוח תלמידים

$(function(){setImageBanner('05ff6d58-5978-49bf-ad00-8c1bf82e2e90','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מועצה אזורית חוף אשקלון תשלם 75 אלף ₪ פיצוי לילד אשר לפני 8 שנים כשהיה בן שנתיים, שבר מרפק בעת נפילה מאופניו בפארק ביישוב ניצן ליד אשדוד. כך עולה מהסכם הפשרה שנחתם בשבוע שעבר בין עורכי הדין גיל וניצן הראל, באי כוחו של הילד לבאת כוחה של המועצה האזורית, בעקבות תביעה שהגיש בבית משפט השלום באשדוד נגד המועצה האזורית ונגד חברת כלל שבטחה הילד בפוליסת ביטוח תאונות אישיות. הילד קיבל פיצוי נוסף בסך 30 אלף ₪ מפוליסת ביטוח תלמידים

מהתביעה עולה כי הילד-היום בן 10 וביום התאונה היה פעוט בן שנתיים, הוא רכב על אופניו בחודש ספטמבר לפני 8 שנים, בפארק בישוב ניצן ועקב מדרכה גבוהה ולא משופעת הוא איבד שליטה על אופניו, נפל ושבר המרפק.

הילד פונה על ידי הוריו לבית חולים ברזילי באשקלון שם עבר ניתוח בהרדמה כללית להחזרת המרפק למקומו והושם בגבס. מאז התאונה ועד היום סובל הילד מהגבלה במרפק שמאל, הוא מתקשה בביצוע פעולות הכרוכות במאמץ פיזי.  הוא  הפסיק לשחק במשחקי כדור, מתקשה בשעורי ספורט בביה"ס וכן סובל  מכאב  במרפק שמאל בעיקר בימים קרים. הילד תבע לקבל פיצוי בגין כאב וסבל, הוצאות רפואיות, אובדן השתכרות בעתיד ועזרת צד ג'

עורכי דין גיל וניצן הראל המייצגים אותו טענו בתביעה כי המועצה האזורית התרשלה בכך שלא הציבה בפארק ריצוף מחוספס ומונע החלקה ולא נהגה כפי שמועצה אזורית סבירה אמורה לנהוג. הילד היה מבוטח בפוליסת "תלמידים"-תאונות אישיות מעצם היותו במעון ביישוב. על פי הפוליסה הוא  זכאי לפיצוי של 800 דולר עבור כל אחוז נכות וסכום נוסף עבור כל יום אישפוז וכל יום היעדרות מהמעון.

המועצה האזורית ביקשה למחוק התביעה על הסף וביקשה לצרף כצד ג' לתביעה, את הוריו של הפעוט, כדי שיישפו את המועצה האזורית במיקרה ובית המשפט יפסוק שעליהם לפצות את הפעוט. בכתב ההגנה המועצה טענה בין היתר כי התאונה, אם אכן קרתה, אירעה  בשל התממשות של סיכוי טבעי, סביר ורגיל לחיי היומיום  בלא אשמה מצד גורם כלשהו. לטענתה  מדרכה גבוהה מהרגיל אינה מהווה עילה לתביעה וכשילד בן שנתיים נופל מאופניו האחריות רובצת על הוריו.

ההורים שיוצגו אף הם על ידי עורכי הדין גיל וניצן הראל, ביקשו לדחות על הסף את צירופם כנתבעים על ידי  המועצה האזורית חוף אשקלון וטענו בכתב ההגנה כי המחוקק העניק חסינות רחבה להורים  בכל הנוגע לדרך מילוי תפקידם כל עוד פעלו בתום לב ולטובת הקטין. לטענתם הם טיפלו בפעוט כפי שכל הורה סביר היה נוהג.

לבסוף כאמור הצדדים הגיע לפשרה לפיה מועצה האזורית חוף אשקלון תשלם לילד באמצעות חברת הביטוח איילון, פיצוי בסך 75 אלף שקלים. זאת בנוסף לפיצוי של חברת כלל בסך 30 אלף ₪ שקיבל במסגרת פוליסת ביטוח תלמידים

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה:

מדובר באירוע אשר התרחש לפני מספר שנים, עת רכב הילד על אופניו לצד אביו.  לאחרונה נחתם הסכם פשרה בבית משפט השלום באשדוד, לפיו נקבע כי הילד יקבל פיצוי בגובה 75 אלף שקלים. יודגש כי מועצת חוף אשקלון תשלם מתוך הסכום הזה  25 אלף שקלים ואת יתרת הסכום, כ-50 אלף שקלים,  תשלם חברת הביטוח.  אנחנו מאחלים לילד בריאות טובה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה