ראש המועצה אשכול מבקש פתרון למציאות הקשה בעוטף עזה רגע לפני חג הפסח

$(function(){setImageBanner('c8fd51be-f125-4577-9b3b-174a3eb46aeb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, דיבר על האתגרים הגדולים שעוברים על התושבים בעוטף עזה בעקבות המצב הביטחוני והפוליטי המתמיד. מדובר בתקופה מאתגרת מאז בוקר השבת השחורה "הסיטואציה היא לא קלה, והחג הקרוב אינו חג שמח במיוחד עבורנו"

גדי ירקוני

יותר מחצי שנה מבוקר השבת השחורה ששינה כליל את המציאות בעוטף עזה, נחגוג בקרוב בעירבון מוגבל את חג הפסח. גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב וסיפר על ההכנות לחג, בעוד החטופים עדיין מצויים בשבי חמאס. בהמשך תקף את התנהלות המדינה לנוכח הניסיון לשקם את האזור.

"זה לא חג פסח, הרבה מהיישובים עוד לא פה, גם ביישובים שחזרו אין חזרה מלאה", הודה. "אי אפשר להגיד שיהיה חג פסח כשהאנשים שלנו עוד כלואים שם, מעונים ונרצחים שם, והחיילים שלנו נאבקים על חייהם, גם החטופים. מאוד קשה לי עם החג. קרה פה סדום ועמורה, יציאת מצרים הייתה פחות חמורה, והם משחקים בפרוצדורות עם פקידים. לא נוכל להחזיר כך את התושבים הביתה. אני לא יודע איך אפשר לשנות את זה במדינה הזאת". 

עוד אמר, כי: "כבר חודש אין חדרים למשפחות שרוצות לבקר את משפחות הנרצחים, חדרים לחוסן למורים, רק בגלל פרוצדורה. אנחנו נאבקים יום־יום על תקציבים לדברים פעוטים. לפני ארבעה חודשים, חמישה חודשים, החליטו על בתי ספר עורפיים כדי שהילדים שלנו יוכלו לחזור. עד היום אנו נאבקים על הכסף שכבר הוצאנו.

למה? פרוצדורה. אנחנו צריכים לשלם לקבלנים. כך כל דבר ודבר. שר האוצר בחלק מהמקרים נורא רוצה שיעבור הכסף, עוצרים אותו הפקידים מתחת". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה